Hallucination

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 672
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Hallucination

Post by Santina »

Jag har bara haft två riktigt tydliga hallucinationer. Den första är jag inte ens säker på att det var en hallucination eftersom den var så tydlig. Jag trodde att jag hade telepatisk kontakt med en kille jag var på dejt med en gång. Eller iaf att jag pratade med hans själ (att han inte skulle varit medveten om det irl, men att det ändå var han). Det kändes som att han hörde alla mina tankar så vid ett tillfälle spelade jag upp lite musik på mobilen. Då dök det upp ett meddelande på skärmen där det stod ”Den va inte så bra 😜”. Jag stirrade på skärmen och det stod faktiskt där! Jag trodde nästan att killen hackat min telefon (använde tillfälligt en androidtelefon).

Den andra hallucinationen var också en telefon. Jag var i Stockholm (tänkte ta in på hotell för natten för att jag inte ville vara hemma). Min telefon hade dött och jag kände mig så uppgiven och ledsen (visste inte hur jag skulle hitta ett hotell eller vandrarhem) att jag satte mig på en stenmur. Måste sett riktigt förstörd ut för en ung tjej kom fram och frågade hur det var fatt. Jag frågade om hon kunde hjälpa mig att peka ut vägen till nånstans att sova med hjälp av mobilen. När hon stod där och fipplade med mobilen så blev det en massa störningar på skärmen (hallucination antar jag). Det gick inte att se nåt på skärmen längre och hon gav upp. Hon ledde mig till närmaste restaurang och där satte psykosandet igång rejält, började fråga några killar vid ett bord om ”han” (fortfarande samma kille som jag trodde jag hade telepatisk kontakt med) ”har gått bort”. Tänkte att han var ett spöke… Hur skulle de veta liksom. Sen kom polisen och hämtade upp mig.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hallucination

Post by Geta »

Hej och välkommen!

Det kan ha varit dålig täckning på mobilen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Hallucination

Post by Nobel »

Perceptionsstörningar av synintryck är tuffa. De kan vara svåra att realitetspröva. Vi förlitar oss mycket på synintryck och det går inte riktigt motbevisa dem i min erfarenhet. För mig förvreds ansikten på främlingar till ansikten på personer jag kände. När det väl hände kunde jag inte använda någon form av referens för att veta att det bara pågick i mitt huvud.

Har haft andra typer av perceptionsstörningar i form av att känna lukter och att känna saker på min kropp, men de var lättare att acceptera. Till exempel trodde jag att någon petade mig i ryggen hårt med armbågen, men när jag var ensam förstod jag att ingen var där som kunde peta mig i ryggen så det gick till exempel att realitetspröva.
'cause the freak inside controls my mind
Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: Hallucination

Post by Luusje »

Välkommen. Har inte heller varit här länge.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 672
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Hallucination

Post by Santina »

Geta wrote: 19 Nov 2021, 14:05 Hej och välkommen!

Det kan ha varit dålig täckning på mobilen.


Tack!

Dålig täckning mitt på stan? Det var rejäla störningar på skärmen, typ i stil med ”myrornas krig” och hoppande skärm.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35479
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hallucination

Post by memphis »

Idag när jag var ute och gick såg jag några konstiga små kråkor i utkanten av synfältet. Som spökfåglar som flög väldigt snabbt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
hans52
Tennmedlem
Posts: 101
Joined: 14 May 2021, 16:56
Location: Borås

Re: Hallucination

Post by hans52 »

När jag satt och kollade på tvn så hörde jag någon som borstade tänder ljudet kom från en plastblomma.
Post Reply