Boktråden.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7844
Joined: 11 May 2021, 13:53

Boktråden.

Post by wasp »

Just nu håller jag på att läsa Darwins ofullbordade av PC Jersild.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35969
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boktråden.

Post by Geta »

Just nu läser jag den här boken. Elsie Johansson fyllde 90 år i år.

Image
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12246
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Boktråden.

Post by zoegas »

Jag slukar den här

Image
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Boktråden.

Post by Klankedinken »

Kåtbock :D
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7844
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Boktråden.

Post by wasp »

Vad är det där för smörja?? Trosorna heter det, inte troserna. Bokens titel är ju felstavad t o m.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35969
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boktråden.

Post by Geta »

Har läst ut Åsa Linderborgs dagbok. Jag förstår att muslimer tycker att
vi i väst i dekadenta, när jag läser hennes text.

Image
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Boktråden.

Post by Klankedinken »

Jag har läst en del böcker genom mitt liv! Mycket fantasy men också en del psykiatri litteratur! jag gillar ju IQ test som bekant!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35500
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Boktråden.

Post by memphis »

Länge sen jag läste böcker nu. Kan inte fokusera mig. Men jag har en bokhylla full med böcker, och flera av dem har jag inte läst. Så när lusten faller på så. Försöker just nu läsa en deckare som heter Ödesmark men det går inget vidare.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35969
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boktråden.

Post by Geta »

Jag kommer inte ut på några nöjen numera med min knäartros. Så det
blir mycket tid att läsa. Klarar knappt att släpa mig till biblioteket.
Köper därför pocketböcker i bokhandeln. Tre pocket för 199 kr.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Boktråden.

Post by amandara »

Jag läser inte heller böcker, men av gammal vana köper jag på mig några pocketböcker då och då för om jag skulle vilja läsa. Men det vill jag aldrig. Jag köper dessutom så konstiga böcker så jag vill definitivt inte läsa dem. Psykologiska dramer och socialrealism. Verkligen inget jag vill fördjupa mig i vidare utöver vardagliga livet med all dess dramer i tv och i verkliga livet. Jag har några feelgood böcker oxå så om jag verkligen får driv att läsa kan jag läsa dem. Har läst en hundra sidor i en, som är bra, men jag vill ändå inte läsa - det är jobbigt. Förr slukade jag böcker men nu konsumerar jag det skrivna ordet via internet - och det funkar det med. Nån ljudbok har jag köpt och det funkade bra. Mord och sånt är jag överhuvudtaget inte intresserad av längre, mord är för tragiskt för mig och jag behöver inte den typen av verklighetsflykt. Det räcker med att se om Afghanistan på tv.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Boktråden.

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 14 Sep 2021, 17:59 Jag läser inte heller böcker, men av gammal vana köper jag på mig några pocketböcker då och då för om jag skulle vilja läsa. Men det vill jag aldrig. Jag köper dessutom så konstiga böcker så jag vill definitivt inte läsa dem. Psykologiska dramer och socialrealism. Verkligen inget jag vill fördjupa mig i vidare utöver vardagliga livet med all dess dramer i tv och i verkliga livet. Jag har några feelgood böcker oxå så om jag verkligen får driv att läsa kan jag läsa dem. Har läst en hundra sidor i en, som är bra, men jag vill ändå inte läsa - det är jobbigt. Förr slukade jag böcker men nu konsumerar jag det skrivna ordet via internet - och det funkar det med. Nån ljudbok har jag köpt och det funkade bra. Mord och sånt är jag överhuvudtaget inte intresserad av längre, mord är för tragiskt för mig och jag behöver inte den typen av verklighetsflykt. Det räcker med att se om Afghanistan på tv.
Jag har Anders Hansen på Ljudbok.. den ända bok jag lyssnat på senaste tiden.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Boktråden.

Post by amandara »

Jag har Anders Hansens bok fysiskt, men jag har gett bort den till någon. Orkade inte läsa så mycket det var så mycket om hjärnvindlingar vill jag minnas, men man förstår ju budskapet rätt snabbt. Har sett en del av hans tv programm.
Post Reply