Boktråden.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36927
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boktråden.

Post by Geta »

Hittade den här i min bokhylla. Det är tung läsning från koncentrationsläger:

Image
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8196
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Boktråden.

Post by Richard »

Geta wrote: 19 Oct 2023, 17:44 Har börjat på den här boken. Verkligen aktuell.

Image
Den har jag läst, eller lyssnat på. Fick tips för att man får bl.a. veta att "Mackan", Makelele har asperger. Dom har det inte lätt där i Rinkeby/Tensta/Husby. Skjuter sina gamla vänner... Men de senaste skjutningarna har väl varit kopplade till "Foxtrot", ett annat kriminellt nätverk? Shottaz o Dödspatrullen har inte varit så aktuella på senare tid.

EDIT: Jag har hela FUP:en gällande Shottaz o Dödspatrullen, om nån är nyfiken på dem!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8196
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Boktråden.

Post by Richard »

Jag var nyss o hämtade ut fyra böcker jag beställt från biblioteken runt omkring. Det är bra att man kan göra så, man behöver inte åka dit o låna. Man beställer via https://bibliotekfh.se/ (endast för området här, Helsingborg, Ängelholm, Klippan, Perstorp, m.fl. Men ni har säkert liknande där ni bor) så kommer de till sitt ordinarie bibliotek inom ett par dagar, o man lånar de som vanligt.

Image

Ska scanna in dem, så har jag dem själv sen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36927
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boktråden.

Post by Geta »

Vi har liknande möjligheter här för att låna böcker. Det finns till och med fjärrlån från hela Sverige men det har jag aldrig anlitat.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36927
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boktråden.

Post by Geta »

Har börjat läsa Röda rummet av August Strindberg. Har ärvt boken av min mormors sista man.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18568
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Boktråden.

Post by Krokus »

Ikväll läste jag ut Fjollornas fest av Jonas Gardell. Väldigt mörk bok.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36927
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boktråden.

Post by Geta »

Det verkar ha kommit som en överraskning för Jonas att Mark gjort slut.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10543
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Boktråden.

Post by mrsearlgray »

Började läsa Wuthering Heights i förrgår, har dock bara kommit till andra kapitlet men det var rätt val att läsa om den på engelska ❤️
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36927
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boktråden.

Post by Geta »

mrsearlgray,

Hur många gånger har du läst boken Svindlande höjder?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10543
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Boktråden.

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 27 Nov 2023, 13:36 mrsearlgray,

Hur många gånger har du läst boken Svindlande höjder?
Haha detta är första gången jag läser den på engelska men har läst den på svenska en gång också, älskar Brontë systrarnas verk! :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36927
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boktråden.

Post by Geta »

Röda rummet är en ganska tråkig bok. Förstår inte varför den är så upphaussad?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12648
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Boktråden.

Post by zoegas »

Geta wrote: 08 Dec 2023, 21:13 Röda rummet är en ganska tråkig bok. Förstår inte varför den är så upphaussad?
Han var skandalös och en pionjär. Nu är det ju inget speciellt kontroversiellt vad han skrev.
Post Reply