Joysticks

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12705
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Joysticks

Post by zoegas »

Jag köpte mig två stycken VKB joysticks. Och ska flyga som HOSAS som betyder två joysticks istället för en och ett gasreglage. Det är roligare sägs det i rymdsimulatorer då man kan åka sidledes och så. Elite Dangerous med VR glasögonen. Så har jag ett program som gör att jag kan styra funktioner i spelet med rösten. "Voiceattack". Typ "Öppna bombluckan" Så gör datorn det och svarar en. Elite är avancerat och där är säkert 100 olika kommandon. Det är ett gammalt spel men det duger tills jag köpt en starkare dator.

Image
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12705
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Joysticks

Post by zoegas »

Jag har fått dem nu. Men min gamla dator har jag slagit ihjäl. Får prova dem i veckan som kommer.

Varje joystick har 10 knappar och tre mini joysticks på toppen. Och 4 knappar på basen och 3 reglage. Samt man kan vrida på handtagen. Det är inte som att lära sig att cyckla precis. Man använder både samtidigt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Joysticks

Post by Fantasio »

Jag köpte ett par så kallade Joy cons till mitt Nintendo. De kostade runt 800 spänn. Nu vill jag även ha en ny, klassisk handkontroll. Det var en häftig pjäs du köpt, Zoegas.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3491
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Joysticks

Post by 1Dave »

Vad tycker du om Elite Dangerous? Blev lite sugen på att testa. Tyvärr sålde jag min joystick för nått år sedan.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12705
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Joysticks

Post by zoegas »

Det är ball. Men jag hade inte spelat det om det inte var virtual reality
Post Reply