Boendestöd

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17639
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Boendestöd

Post by Fantasio »

Hoppas jag lagt denna tråd på rätt ställe. Jag har boendestöd onsdagar halv nio på morgonen. Det är för tidigt för mig, jag är jättetrött och gör knappt något. Om jag byter tid blir jag av med den boendestödjare jag har. Det är ovanligt att ha det som jag, en och samma hela tiden. Vet inte hur jag ska göra. Har du boendestöd? Vad brukar ni göra?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boendestöd

Post by Geta »

Blev erbjuden boendestöd 1998 efter LPT men jag sa att jag städade själv men behövde någon att promenera med och prata med. Men det gick de inte med på. Det blev inget.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17639
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Har du funderat på en kontaktperson från kommunen, Geta? Nån att fika med och så.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boendestöd

Post by Geta »

Jag har frågat efter kontaktperson men då sa psykiatrisjuksköterskan att jag fick skaffa vänner själv.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Boendestöd

Post by Krokus »

Förut hade jag boendestöd, oftast en och samma person, som byttes ut. Tyvärr blev alla bra boendestödjare sjuka, för att sedan säga upp sig. När det hade hänt lite väl många gånger, sade jag upp boendestödsinstansen från socialtjänsten.

Numera städar jag ibland och sambon ibland. Han städar slarvigt, vilket stör mig. Vi kanske borde ha en lista med städuppgifter, för att se vad som behövs göras?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Boendestöd

Post by Richard »

Jag har boendestöd kl 09:00 varannan fredag. Förr tyckte jag det var jobbigt att gå upp 08:30. Då var det enda dagen i veckan jag var tvungen att gå upp tidigt. Men sen jag började studera, så går jag upp runt 07-08 varje dag, trots att jag bara har studier på måndagar och torsdagar. Sov annars till typ 11 varje dag. Vet faktiskt inte varför det blev så, mer att att jag märkt att min sömn funkar bättre sen jag justerade min dos Theralen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7844
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Boendestöd

Post by wasp »

Har boendestöd söndag, måndag, onsdag och fredag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17639
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Usch, imorgon måste jag upp vid halv nio för det förbaskade boendestödet. Jag är inte människa så dags, jag är så trött. Jag ska boka tvättid och skrubba lite golv, det får räcka.
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7844
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Boendestöd

Post by wasp »

Är glad att boendestöd finns!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17639
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Jag funderar på att säga ifrån om boendestöd. Han som kommer gör inte så mycket, han plockar lite skräp från vardagsrumsgolvet. Jag gör inte mycket eftersom jag är så trött när han kommer. En lose/lose-situation. Jag vet inte hur jag ska göra.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Boendestöd

Post by Krokus »

Byt till senare tid på dagen? Det borde väl gå att ordna?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17639
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Boendestödet får inte krocka med mina lunchinköp. Sedan vill jag vara på mötesplatsen fem dagar i veckan. Som sagt, jag saknar startknappen.
Post Reply