Boendestöd

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Boendestöd

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 21 Oct 2022, 00:51 Eftersom ringsignalen stängts av på min mobiltelefon vaknade jag inte i onsdags morse när boendestödjaren ringde mig. Han ringde min syster o hon berättade om problemet med luren för honom. Syrran berättade att han sagt att han ville utöka mitt stöd med 100%, komma två ggr i veckan. Bör jag ta emot det stöd som erbjuds? Jag är som en zombie halv nio när han kommer till mig.
Tror det är bra för dig med extra stöd. Vad tror du?
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Jag skulle behöva hjälp av typen kadaverdisciplin. Någon som säger åt mig på skarpen att göra saker. Som det är nu plockar vi lite från golvet och jag sätter mig sedan i fåtöljen. Blir trött o ber boendestödet att gå. Vill helst inte ha dem innan lunchtid. Du har inget boendestöd, va', Zoidar?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Boendestöd

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 21 Oct 2022, 01:01 Jag skulle behöva hjälp av typen kadaverdisciplin. Någon som säger åt mig på skarpen att göra saker. Som det är nu plockar vi lite från golvet och jag sätter mig sedan i fåtöljen. Blir trött o ber boendestödet att gå. Vill helst inte ha dem innan lunchtid. Du har inget boendestöd, va', Zoidar?
Nix jag reder mig. :D

Städar rätt sällan. Dammsuger när jag ser dammtussar osv. Borde bli bättre på att städa.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Mitt problem är att jag har så mycket grejer i lägenheten. De får inte plats i skåp och lådor. Till exempel är det smockfullt i sovrummets skåp o i skåpet i hallen där jag har mina tröjor. Har DVD:er liggandes i högar här och där, de får inte plats i bokhyllan. Är jag en hoarder?
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7844
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Boendestöd

Post by wasp »

Nej! Du är ingen hoarder, men initiativlös. Precis som jag då.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Min kompis ska bli med boendestöd. De kommer till honom imorgon och ska laga mat tillsammans. Bra, då sparar han lite pengar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Jag kom på en sak jag kan använda boendestödet till. Gå till mataffären och handla på mig lite gott. Jag har svårt att kliva ur sängen i skaplig tid, så att gå på morgonen när jag ändå är uppe funkar bra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Ja, nu har jag äntligen hittat något att göra med boendestödet, handla. Det har jag gjort förut, men var några år sedan. Kompisen har åter blivit med boendestöd och de lagade spaghetti och köttfärssås förra veckan och ska göra en korv Stroganoff imorgon.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35969
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boendestöd

Post by Geta »

Skojigt, när det händer något för dig, Fantasio! :D
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Boendestöd

Post by amandara »

Geta wrote: 16 Nov 2022, 08:49 Skojigt, när det händer något för dig, Fantasio! :D
Japp! Håller med. Det är massiv utveckling i Fantasios liv nu hurra!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Som jag tidigare skrivit har jag tänkt att gå och handla med mitt boendestöd nu på morgonen. Har lagt en inköpslista på plånboken så jag inte glömmer den. Jag är sugen på korv med bröd. Borde egentligen städa badrumsgolvet, men det får vänta en vecka i alla fall.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

När jag för en gångs skull är uppe och pigg har inte mitt boendestöd hört av sig. Typiskt.
Post Reply