Hur träffa en kvinna?

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Min kompis pratar ofta om att vi ska åka till Thailand och skaffa fruar. Han har en rejäl slant sparad, så han har råd. Men jag vill inte ha en importfru, jag vill träffa någon här i Sverige. Men det verkar omöjligt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 15 May 2021, 14:54 Min kompis pratar ofta om att vi ska åka till Thailand och skaffa fruar. Han har en rejäl slant sparad, så han har råd. Men jag vill inte ha en importfru, jag vill träffa någon här i Sverige. Men det verkar omöjligt.
Mitt tanke är även om det inte är så lätt, är att få ordning på sitt liv. Har man ett liv som fungerar och som man är nöjd med blir man mer attraktiv, för att man inte är så desperat. Men det är säkert en förenklad förklaring.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Miika »

Min före detta svärfar hämtade en kvinna från Ryssland. Hon var vacker. Idag bor han i ett hem för senildementa
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

Miika wrote: 15 May 2021, 17:43 Min före detta svärfar hämtade en kvinna från Ryssland. Hon var vacker. Idag bor han i ett hem för senildementa
Hur var deras relation?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Miika »

Rätt så bra tror jag, men han var snål men det blev bättre när hon fick jobb
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36930
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Geta »

Bor hon kvar i Sverige?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Richard »

När man var i tonåren så var det bara de snyggaste, hetaste tjejerna som var av intresse. Jag har en del av dom kvar på Facebook som vänner. En är t.ex toppmäklare i Båstad o åker privatjet. De sysslar oftast med yoga o sånt skumt.

Att få såna tjejer nu, kan man ju glömma direkt om man t.ex är förtidspensionär. Men de är fortfarande trevliga som vänner i.a.f. Men det finns jättemånga tjejer som är i samma situation som en själv, där man inte behöver ha dyra bilar, märkeskostymer, toppjobb o sånt. Som jag har sagt tidigare, är det oftast mer o riktig kärlek i sådana relationer än där det är mycket pengar o status inblandat.

Man kan t.ex ha samma intressen, eller vara på samma verksamhet eller jobb. T.o.m jag, som brukar bete mig som en mupp när det gäller tjejer o har haft svår social fobi, kan träffa tjejer numera, t.o.m mer när jag varit överviktig, än tidigare. Kanske inte det lättaste att få ihop det o hålla med någon, men det får man jobba på. O du ser ju bra ut, Fantasio, o har säkert inga problem med utseendet.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Miika »

Geta,

Ja hon heter Irina och jobbar i tullen i Stockholm
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Jag vill inte ens registrera mig på en datingsida. Det känns konstgjort, eller vad jag ska säga. Men det kanske bara är jag som har fördomar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

På krogen kan man träffa någon. Men jag har ingen att gå med, vill inte gå själv. Annars träffas väl folk på nätet, det är det nya sättet. Men jag känner mig inte bekväm med det. Fast lär man känna någon kan det växa till kärlek, man vet aldrig. Det finns en krog/pub rätt nära där jag bor, men det är mycket skumt folk som hänger där. Många stammisar.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Richard »

Fantasio wrote: 16 May 2021, 16:54 Jag vill inte ens registrera mig på en datingsida. Det känns konstgjort, eller vad jag ska säga. Men det kanske bara är jag som har fördomar.
Träffade en via en dejtingsida o när jag var hemma hos henne så kysstes vi. Men när hon skulle sova hos mig, så klädde hon av sig o undrade vad jag ville göra. Så jag sa;
-Du kan få sova där på soffan, så lägger jag mig i sängen... :roll:

Jag kan inte tolka sådana signaler, men förstår nu att jag gjorde fel. Hon ville ju ligga! En tjej måste i princip fråga mig rakt ut; Ska vi kn-lla?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Nobel »

Haha Richard! Hade det liknande innan. Behövde ha det svart på vitt för att förstå. Var helt clueless. Men med åren så lärde jag mig att läsa mellan raderna.

Happy pancake är väl ett gratis och bra alternativ för nätdejting. Där går också att ställa in inställningar för att lättare kunna hitta personer som till exempel har liknande värderingar.
'cause the freak inside controls my mind
Post Reply