Hur träffa en kvinna?

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Richard »

Nobel wrote: 23 May 2021, 16:50 Haha Richard! Hade det liknande innan. Behövde ha det svart på vitt för att förstå. Var helt clueless. Men med åren så lärde jag mig att läsa mellan raderna.

Happy pancake är väl ett gratis och bra alternativ för nätdejting. Där går också att ställa in inställningar för att lättare kunna hitta personer som till exempel har liknande värderingar.
Ja, nu vet jag lite bättre, men har tyvärr redan tappat intresset för sex. Men det kanske kommer tillbaka...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Jag har inte mycket till drift kvar, men har gärna någon jag kan hålla i handen. Kärlek, det förvägras jag tyvärr.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Skulle du kunna vara tillsammans med en förståndshandikappad person? En från min förra sysselsättning lär väl känna kvinnor genom FUB och han har varit tillsammans med flera med intellektuellt handikapp. Jag vill ha en kvinna jag kan prata med och vara förtrolig med. Kanske inte prata kvantfysik med, men ha en viss höjd på samtalen. Är jag kräsen?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Krokus »

Jag har haft vänner med intellektuell funktionsnedsättning / utvecklingsstörning. Det funkade helt ok! Tyvärr har vi glidit ifrån varandra.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Geta »

Jag har jobbat och praktiserat inom omsorgen med utvecklingsstörda barn
och ungdomar. Jag trivdes bra där.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Jag ska umgås med förståndshandikappade idag. Några timmar då och då går an, men sedan upplever jag dem som jobbiga. Det kanske är mig det är fel på.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Ibland funderar jag på hur livet skulle vara med en flickvän. Då skulle jag automatiskt bli aktiverad, för ingen vill ha en kille som bara ligger på sängen eller sitter vid datorn. Jag umgicks en period hösten 2018 med en kvinna och då tittade vi på film och gick promenader.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Jag är dömd att vara ungkarl resten av mitt liv och det har jag förlikat mig med. Vem vill ha en svettig gubbe med ballongmage? Ingen.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13197
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by amandara »

Jag känner lika. Man står inte högst upp på rangordningsskalan. På min badoo, som jag inte alls är aktiv på men kollar in ibland, är det 75 åriga gubbar som utger sig för att vara 57, som lajkar min profil. Jätteroligt eller inte.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Man kanske skulle försöka sig på nätdejting. Man vet aldrig, man kanske hittar någon. Men vill ha någon från min hemstad då jag inte klarar av att åka tåg.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Äsch, jag struntar väl i hur kvinnan ser ut. Det viktigaste är ju insidan. Det låter som en kliché, men stämmer ju. Jag kan dagdrömma om en fantasikvinna. "Emma finns bara i fantasin, men hon är fin tycker Kalle". Från Kalles klätterträd.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23240
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

En charmig tjej kan ju va snygg just för hon har charm, utan vara "bildsnygg". Går inte bygga ett bra förhållande på bara utseende, så klart. Insidan förblir, utseendet förändras när vi blir äldre. Nog bäst att älska insidan.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply