Hur träffa en kvinna?

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Ja, hur gör man egentligen för att träffa en kvinna? Det finns flera som går till samma mötesplats som jag, men ingen jag är intresserad av. Hon jag skulle ut och äta med verkar inte seriös, hon har avbokat flera gånger. Sen är hon i äldsta laget. Jag skulle vilja träffa någon i min ålder. Man skulle ju kunna gå på krogen och ragga, men nej. Jag är för gammal för det. Jag får väl dö ungkarl som det ser ut.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35972
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Geta »

"Bra karl reder sig själv".
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Jag vill ha någon att älska och någon att bli älskad av. Det vore stort. Jag ser ut som hej-kom-och-hjälp, men vill träffa en kvinna som ser bra ut. Men beggars can't be choosers, som man säger over there.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

Vissa säger man får kvinnor om man har pengar, och det är sant, fast problemet är att de inte älskar dig, utan dina pengar. :mrgreen:
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35972
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Geta »

Kvinnor vill helst ha män med högre status än de själva.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

Vill nog inte ha en kvinna med hög status, då känner jag mig som en luffare.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Richard »

Zoidar wrote: 11 May 2021, 20:01 Vissa säger man får kvinnor om man har pengar, och det är sant, fast problemet är att de inte älskar dig, utan dina pengar. :mrgreen:
Om en kvinna bara "älskar" en för pengar kan man ju lika gärna köpa sig valfri kvinna som är till salu...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Krokus »

Richard,
Det finns säkert fortfarande sajter med snygga tjejer från Ryssland och andra fattiga länder. Sorgligt, tycker jag. :(

Fantasio,
Du skulle kunna gå till frisören om du ser eländig ut? En bra början i alla fall.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35972
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Geta »

Tror att tjejer från Ryssland också har höga krav.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

Richard wrote: 12 May 2021, 09:53 Om en kvinna bara "älskar" en för pengar kan man ju lika gärna köpa sig valfri kvinna som är till salu...
Håller helt med om det. Som Krokus säger är det en del i väst som hämtar hem tjejer från Thailand eller Ryssland och ger dem ett ekonomiskt bra liv, mot att få deras kroppar. Det är inte direkt vad man kan kalla en kärleksrelation.

Tyvärr blir det lätt så att man blir misstänksam när det kommer en västerlänning här i Sverige, hand i hand med en yngre thailändska. Det kan ju vara sann kärlek, men p.g.a. att folk "hämtar hem" tjejer, så är det lätt man tänker så.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35972
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Geta »

Särskilt som de svenska killarna knappt är någon "svärmorsdröm".
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Krokus »

Krokus wrote: 12 May 2021, 11:52 Richard,
Det finns säkert fortfarande sajter med snygga tjejer från Ryssland och andra fattiga länder. Sorgligt, tycker jag. :(
Glömde tillägga att det finns kvinnor/tanter som åker till Afrika för att köpa fattiga män. Även det är sorgligt. "Kärlek", ja eller hur. :?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply