Hur träffa en kvinna?

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by memphis »

Tycker inte att mannen bjuder för att han underförstått automatiskt ska få ligga. Det är mer raffinerat än så. Det handlar om uppvaktning.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Richard »

Jag förväntar mig inte att få ligga bara för jag betalar middagen, tycker det mer hör till att mannen betalar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

Det är väl en gammal sed? Tycker själv inte det spelar någon roll.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by memphis »

Om man inte betalar för restaurangbesöket måste man ändå uppvakta kvinnan på andra sätt. Man kan inte få en kvinna utan uppvaktning.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Klankedinken »

Jag tror att om en tjej är intresserad av mig så är det för att hon är prostituerad och vill ha mina pengar.. Jag har inget bostadstillägg ehm...
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by memphis »

Tänk om du vore lite mera romantisk Klangen. Då skulle kvinnorna flockas runt dig. Lär dig av Fantasio. Han uppvaktar en kvinna på rätt sätt genom att vara generös och bjuda till. Inte misstänka henne för att vara prostituerad.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 20 Nov 2021, 18:40 Tänk om du vore lite mera romantisk Klangen. Då skulle kvinnorna flockas runt dig. Lär dig av Fantasio. Han uppvaktar en kvinna på rätt sätt genom att vara generös och bjuda till. Inte misstänka henne för att vara prostituerad.
Jag trodde tjejer gillade humor..
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by memphis »

Visserligen. Men inte skämt som går ut på att hon är prostituerad.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 21 Nov 2021, 19:24 Visserligen. Men inte skämt som går ut på att hon är prostituerad.
Varför ska jag bjuda till? Jag lever ju med sjukersättning? Varför är det ingen just arbetande kvinna som vill ha mig, varför kan inte dom va romantisk för min skull?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by memphis »

Det är just den inställningen som sätter käppar i hjulet för dig klankedinken.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Klankedinken »

Tror inte jag är så intresserad.. Det vore konstigt annars eftersom jag varit tjej fri så länge.. Jag har inte varit sjuk men jag har gjort annat.. Kanske är det inte meningen?!

Om det skulle funka så kommer det att hända, det är inget man ska krångla fram, tänker jag... Sen hur det sker det lämnar jag till gudarna. Kanske blir det jättejobbigt och kanske händer det inte över huvud taget!
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by amandara »

I början när jag var sjuk eller ja de första 15 åren, var jag sjukt stressad över det här med att träffa en man. Men det tokgick ju inte för jag var så sjuk iallafall de första 10 åren. Sen har jag dejtat en del men nu har jag gett upp. Det får bli som det blir. Jag är van vid att leva ensam och nu har jag Loppan som är en fin kraft i ett liv. Utan henne skulle jsg nog känna mig ensam (och övergiven). Det som sker det sker. För stunden är jag tillfreds med att inte jaga. En annan dag kanske jsg vill göra det, men inte just nu. Det är fine som det är. Jag har byggt något, och det äventyrar jag inte i första taget. Man är inte 20 längre och sveps inte iväg av förälskelsestormar.
Post Reply