Hur träffa en kvinna?

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Där finns en kvinna drygt 20 år äldre än mig. På mötesplatsen. Hon flörtar med mig. Jag antar att hov vill slippa sitt vandrarhem. Hon ser mig som ett lätt byte, men jag har just ingen drift kvar. Hon vill flytta hem till mig. Hon tycker inte om mig, hon ser mig som en sista väg ut ur sitt prekära läge.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Krokus »

Ja, just det, hon ja. Visst var det hon som var utan någonstans att bo i några dagar? Löste det sig?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Jag vet inte om hon fick ligga ute några nätter. Hon skulle kunna slagga över hos mig några nätter, men då blir det på soffan. Jag har bara en enkelsäng.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Jag skulle vilja träffa en kvinna i min egen ålder, jag är 53. Skulle jag mot förmodan göra det blir det en kvinna med egna barn, säkert vuxna de också. Det är inget hinder. Helst hade jag velat teleportera mig tillbaka till början av 90-talet och ändra på vissa saker jag sa och gjorde.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Nobel »

Jag har träffat en kvinna på fontänhuset. Men hon är äldre än mig - det brukar vara så. Hon har grått hår, vilket jag tycker är fint, tänkte artigt fråga om hon färgar sitt hår eller om det är naturligt så. Hon ser ut att vara för ung för naturligt grått hår. Vet det går en trend att färga håret grått så det är inte omöjligt. Och nu vet vi varandras namn. Kommer ihåg namnet för att hennes namn är mitt mellannamn i feminin form.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Richard »

Jag har träffat kvinnor via Spiran, men sen började vi bråka. Men jag blev ihop med hennes kompis, men förhållande är inte min grej.

Men hon jag träffade via Spiran stal mitt platina ut mitt periodiska system, samt mina dyrkar, det har jag anmält.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Jag får väl raka mig, duscha och ta på mig hela o rena kläder. Har just inga finkläder. Sedan gå på krogen och ragga. Nej, det kommer aldrig att hända. Men det är det enda sättet för mig att träffa kvinnor.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 07 Apr 2022, 21:54 Jag får väl raka mig, duscha och ta på mig hela o rena kläder. Har just inga finkläder. Sedan gå på krogen och ragga. Nej, det kommer aldrig att hända. Men det är det enda sättet för mig att träffa kvinnor.
Går ju träffa på nätet eller på arbetscentrum etc. Krogen är i mitt tycke sämsta stället att träffa någon.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

När jag jobbade träffade jag inte bara kvinnliga arbetskamrater utan även deras väninnor. Det var ibland fester då drack jag mig till modet att närma mig kvinnor. I dagsläget träffar jag bara kvinnor via mötesplatsen och jag är lite intresserad av en enda kvinna där. Hon som är över 70 ger mig dåliga vibbar, hon vill utnyttja mig för att komma ifrån sitt boende.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Jag har glömt bort hur man raggar. När man gick på diskotek föll det sig naturligt att tilltala främmande kvinnor och ibland fick man dansa. Fast jag kan ju inte dansa, jag lufsar mest omkring på dansgolvet. Visst är jag lite intresserad av en kvinna något yngre än jag, men det blir aldrig vi två. Jag faller bara för dem jag inte kan få.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 05 May 2022, 21:38 Jag har glömt bort hur man raggar. När man gick på diskotek föll det sig naturligt att tilltala främmande kvinnor och ibland fick man dansa. Fast jag kan ju inte dansa, jag lufsar mest omkring på dansgolvet. Visst är jag lite intresserad av en kvinna något yngre än jag, men det blir aldrig vi två. Jag faller bara för dem jag inte kan få.
Fast man kan ju falla för tjejer man inte kan få 100 gånger innan man faller för rätt tjej.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 05 May 2022, 23:15 Fast man kan ju falla för tjejer man inte kan få 100 gånger innan man faller för rätt tjej.
Jo visst. Men vad är rätt? Hur kommer man någon in på livet, så man inte kastar sig huvudstupa in i ett förhållande med någon man inte klickar med?
Post Reply