Hur träffa en kvinna?

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Min kompis frågade en lärare när hon skulle föda. Hon var inte gravid utan hade bara gått upp i vikt. Pinsamt!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 05 Nov 2021, 17:29 Min kompis frågade en lärare när hon skulle föda. Hon var inte gravid utan hade bara gått upp i vikt. Pinsamt!
Jag brukar vara försiktig med den frågan. Men frågade en kvinna härom veckan om hon hade barn i magen. Det stämde tydligen.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Klankedinken »

Zoidar wrote: 05 Nov 2021, 20:23
Fantasio wrote: 05 Nov 2021, 17:29 Min kompis frågade en lärare när hon skulle föda. Hon var inte gravid utan hade bara gått upp i vikt. Pinsamt!
Jag brukar vara försiktig med den frågan. Men frågade en kvinna härom veckan om hon hade barn i magen. Det stämde tydligen.
Var hon hungrig?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Krogen om kvällar är nog enda sättet för mig att träffa någon. Kanske om jag flashar min klocka att jag får någon donna på kroken. Finns i och för sig två kvinnor som går till mötesplatsen jag skulle kunna tänka mig. Fast kanske bara den ena av dem när jag tänker efter.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Jag saknar ömhet och närhet, något som bara ett partnerskap kan ge. Någon att leva med och åldras med. Var hittar man kvinnan med stort k?
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Klankedinken »

Jag har läst att det är viktigare att ha människor omkring sig än att ha en partner.. Det var en filosof som resonerade kring ensamhet som sa det.. Finns på 1177 att läsa..

Hoppas det är sant för jag har ingen tjej och jag tycker jag klarar mig ändå, är lite nojig dock..
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

En äldre kvinna som går till mötesplatsen och jag var på konditori och fikade en gång. Vi har även sagt att vi ska gå ut och äta någon gång. Saken är den att hon är bostadslös, men får ej vara kvar på vandrarhemmet från och med idag. Inte förrän på fredag får hon hjälp.. Ska jag låta henne kinesa hos mig? Vi får inte plats två i min säng, så hon får sova i soffan. Men tänk om hon blir som en igel, klamrar sig fast vid mig. Vet inte hur jag ska göra.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36982
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Geta »

Nej, det är inte din uppgift.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Jag förstår och respekterar ditt svar. Men jag tycker synd om henne, hon ska inte behöva ligga på en parkbänk. Hon kan få bo hos mig, men sova på soffa. Ska hon duscha måste jag övervaka det hela, då avloppet är kasst o det lätt rinner ut vatten från plastremsan som avskiljer duschen från övriga badrummet. Jag måste skrubba rent toalettstolen innan hon eventuellt kommer.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Klankedinken »

Låter komplicerat Fantasio?! Säker på att det vore rätt beslut att ta in denna kvinna?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Nej, jag är långt ifrån säker. Det var därför jag skrivit i denna tråd. Vad fasen, en skattebetalande människa i 70-årsåldern lämnas vind för våg. Var är det påstådda skyddsnätet? Gäller det bara invällare från Afghanistan och Somalia?
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Klankedinken »

Det låter som ett sammanträffande... Lite misstänksamt..
Post Reply