Hur träffa en kvinna?

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Klankedinken »

Krokus wrote: 31 Oct 2021, 13:15 Zoidar,

Oj, obekvämt. :?
Menade han inte att hon pratade med honom? Är inte det najs? Lite självupptagen, tänkte att hon ville slappna av :P, kanske ett ragg hon var ute efter :D.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18685
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Krokus »

Ok, jag tolkade det som att Zoidar var ointresserad.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23401
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 31 Oct 2021, 16:26 Ok, jag tolkade det som att Zoidar var ointresserad.
Du tolkade rätt. :)
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Utan att skryta eller överdriva är en kvinna i 70:årsåldern intresserad av mig. Men hon är hemlös och bor på vandrarhem. Skulle tro att hon vill flytta in hos mig och det orkar jag inte med. Jag säger som Nissegossen: jag måste ha en dörr att stänga om mig.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23401
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

Blev intresserad av en tjej på Fontänhuset idag. Det var något jag kände igen i henne som jag gillade. Men... låter nog tåget gå förbi. :lol:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8234
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Richard »

Zoidar wrote: 04 Nov 2021, 23:52 Blev intresserad av en tjej på Fontänhuset idag. Det var något jag kände igen i henne som jag gillade. Men... låter nog tåget gå förbi. :lol:
Jag har träffat flera tjejer via min dagliga sysselsättning (mest som vänner), o sen vidare, deras vänner. En tjej blev jag ihop med.

Om man är psyksjuk så vill ingen ha en sägs det. Men det är klart att man knappast kan få nån toppjurist som är mitt uppe i karriären som tjänar massvis med pengar, om man själv är typ sjukskriven.

Men det finns många tjejer som har samma problem, som också är sjuka, o tillsammans kan man hjälpa varandra o det är mer riktig kärlek, än när man är ihop för pengar eller status.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23401
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

Richard wrote: 05 Nov 2021, 07:46 Jag har träffat flera tjejer via min dagliga sysselsättning (mest som vänner), o sen vidare, deras vänner. En tjej blev jag ihop med.

Om man är psyksjuk så vill ingen ha en sägs det. Men det är klart att man knappast kan få nån toppjurist som är mitt uppe i karriären som tjänar massvis med pengar, om man själv är typ sjukskriven.

Men det finns många tjejer som har samma problem, som också är sjuka, o tillsammans kan man hjälpa varandra o det är mer riktig kärlek, än när man är ihop för pengar eller status.
Det är nog så att man söker någon på samma nivå i livet. Hon jag dejtade sist var farmaceut. Så statusmässigt var jag ju klart underlägsen.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8234
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Richard »

Zoidar wrote: 05 Nov 2021, 12:13
Richard wrote: 05 Nov 2021, 07:46 Jag har träffat flera tjejer via min dagliga sysselsättning (mest som vänner), o sen vidare, deras vänner. En tjej blev jag ihop med.

Om man är psyksjuk så vill ingen ha en sägs det. Men det är klart att man knappast kan få nån toppjurist som är mitt uppe i karriären som tjänar massvis med pengar, om man själv är typ sjukskriven.

Men det finns många tjejer som har samma problem, som också är sjuka, o tillsammans kan man hjälpa varandra o det är mer riktig kärlek, än när man är ihop för pengar eller status.
Det är nog så att man söker någon på samma nivå i livet. Hon jag dejtade sist var farmaceut. Så statusmässigt var jag ju klart underlägsen.
Jag har fått för mig att folk inom sjukvården är mer medmänskliga, så det är inte omöjligt. Har sett läkare som varit ihop med lodisar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23401
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

Richard wrote: 05 Nov 2021, 12:23 Jag har fått för mig att folk inom sjukvården är mer medmänskliga, så det är inte omöjligt. Har sett läkare som varit ihop med lodisar.
:lol:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Klankedinken »

Jag var kåt på min psykiater, jag föreställde mig att hon skulle gå ner i vikt och vid nästa möte såg hon mindre ut :).. Troligen en fantasi bara.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18685
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Krokus »

En tidigare psykiater var helt plötsligt jättestor, och jag tänkte något i stil med "var hon verkligen sådär kraftig förut?". Någon vecka senare sa min dåvarande KP att läkaren skulle vara föräldraledig ett år. Läkaren fick tvillingar.

Mvh,
Noll koll :lol:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Klankedinken »

Aja, men du var inte kåt på din läkare, det är mer pinsamt :/
Post Reply