Nu får NPF:are bli poliser

Om Asperger, ADHD, m.m.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Nu får NPF:are bli poliser

Post by Cosmos »

Nej nej, att vara vänsterhänt var inte "fel" ens en gång när vi lastgamla var små. Att ADHD etc inte fanns betyder ju inte att det kunde vara så att störningarna inte existerade! Det bara var så att man kallade barnen för busiga i brist på annat.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36862
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nu får NPF:are bli poliser

Post by Geta »

I min klass i lågstadiet och mellanstadiet var vi inte särskilt busiga.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13134
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Nu får NPF:are bli poliser

Post by amandara »

Tycker att man satt som en tapetblomma i skolbänken. Även de busiga var tyglade.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Nu får NPF:are bli poliser

Post by Cosmos »

Förutom första klass där vi hade två busar varav en måste ha haft en diagnos, så var det lugnt fram till högstadiet då en problemelev hade flyttat till vår lugna klass och fullständigt förstörde den. Killarna blev som förbytta, bräkte som får på lektionerna och ställde till det. Hatade skolan som gjorde oss detta. Sedan flyttade jag till Nyköping och där var klassen lugn men mobbade mig. 8L, jag ryser.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8189
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Nu får NPF:are bli poliser

Post by Richard »

Geta wrote: 23 Sep 2021, 17:52 I min klass i lågstadiet och mellanstadiet var vi inte särskilt busiga.
Jag fick be om ursäkt för jag satt o eldade saker när vi hade varit juleljus på våra bänkar. Det började lukta konstigt i klassrummet. Först skylldes allt på en annan, men så skvallrade plötsligt min bänkkamrat; -Richard sitter o stoppar in olika saker i ljuset! Dagen efter fick jag inte ha nått ljus... :x

Det var i första klass.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36615
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Nu får NPF:are bli poliser

Post by memphis »

När jag gick på dagis fanns det en tjej som alla fruktade.. Hon var helt sjövild och våldsam trots sin unga ålder. En gång tog hon ett tag om mitt hår och började släpa mig på golvet.
Hon hade nåt fel i hjärnan, jag är övertygad. Hon fick inte börja vanlig skola utan nån sorts sär.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nu får NPF:are bli poliser

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 23 Sep 2021, 21:07 När jag gick på dagis fanns det en tjej som alla fruktade.. Hon var helt sjövild och våldsam trots sin unga ålder. En gång tog hon ett tag om mitt hår och började släpa mig på golvet.
Hon hade nåt fel i hjärnan, jag är övertygad. Hon fick inte börja vanlig skola utan nån sorts sär.
Jag var ute och gick min promenad och då tänkte jag på hur tjejer kan va mobbare också.. Jag har läst om kvinnliga psykopater, dom använder ryktesspridning och smutskastning som metod för att få som dom vill.. Männen är mer fysiska..
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18550
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Nu får NPF:are bli poliser

Post by Krokus »

Den värsta psykopat som jag har råkat ut för var kvinna. Hon stal min hund.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36862
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nu får NPF:are bli poliser

Post by Geta »

Jag undrar om någon NPF:are har lyckats komma in på polisutbildningen i höst?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Nu får NPF:are bli poliser

Post by Fantasio »

Politikerna har väl sänkt kraven på att bli polis. Jag tycker det är en mycket dålig idé att låta folk med bokstavskombinationer bli poliser.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18550
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Nu får NPF:are bli poliser

Post by Krokus »

Är GAD och IBS också "bokstavskombinationer"? Vilket larvigt och fördomsfullt uttryck.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36862
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nu får NPF:are bli poliser

Post by Geta »

Tror inte att det kan vara så lätt att vara polis med varken GAD eller IBS.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply