Sorg

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18471
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Sorg

Post by Krokus »

Image
Från Depressiva döden på Facebook.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18471
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Sorg

Post by Krokus »

Det händer ofta att jag tänker på Islaa, jag saknar henne. Men det går i vågor/perioder där det varierar hur ledsen/sorgsen jag blir av att tänka på gamla minnen med henne. Ibland kan jag le åt minnen, men blir sedan påmind om att jag inte kommer få träffa henne igen. 😢
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Sorg

Post by Nobel »

Min morfar gick bort för några dagar sedan. Han gjorde det på ett fridfullt sätt.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18471
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Sorg

Post by Krokus »

Beklagar förlusten! ❤️
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 57905
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Sorg

Post by Nissegossen »

Gud är kärleken, det är det som gjorde att vi blev födda, kärlek råder också när vi dör. Samt Gud vill ingen människas död.

Logos, sanningen logiken, lagen talar Kristna och Judar om https://sv.wikipedia.org/wiki/Logos

Av kärlek är vi födda, med kärlek dör vi.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36492
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Sorg

Post by memphis »

"Sorg är kärlekens pris".
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Sorg

Post by Cosmos »

När mitt ex försvann, "flydde" som hon själv beskrev det, tog det tre år innan jag kände något. Men efter att jag slutat med antidepressiva kom det. En sådan sorg hade jag aldrig upplevt och hoppas verkligen att jag slipper uppleva det igen. Det var som om en glödande lans högg mig rakt itu. I cirka tre år höll det på natt som dag. Positivt var att jag gick ner 47 kg i vikt under den perioden
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36492
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Sorg

Post by memphis »

Jag har bara haft sorg efter gamla hundar och människor. Det är lättare att komma över det då, än när någon som är ung dör. Det är ju livets gång att dö när man är gammal.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sorg

Post by Fantasio »

Eftersom jag har dokumenterat klena nerver tror jag att sorgen är extra svår att komma över. Jag har väl aldrig klippt den mentala navelsträngen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sorg

Post by Fantasio »

Jag upplever en stor saknad efter mina föräldrar. Mamma och jag brukade prata i telefonen varje dag. Nu har jag ingen mamma att ringa längre. Som jag saknar mina föräldrar. Men jag slipper oroa mig för dem, då jag tror de har det bra i Guds rike.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13113
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Sorg

Post by amandara »

Det måste vara väldigt konstigt när ens föräldrar är borta. De har ju alltid funnits i ens liv. Plötsligt finns de inte längre. Måste vara en märklig känsla. En del av ens sociala nätverk går under.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sorg

Post by Fantasio »

Detta blir min första jul utan mamma och pappa. Jag får härda ut och kanske gråta en skvätt. Jag är inte van vid dödsfall, men tror inte att man någonsin vänjer sig för att vara ärlig.
Post Reply