De symptom vi har/har haft

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10543
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: De symptom vi har/har haft

Post by mrsearlgray »

Hörde röster från grannen imorse igen, en mansröst och en kvinnoröst, kvinnan lät arg och mannen skrattade...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18568
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Krokus »

Hm, den hallucinationen låter svårt att verklighetspröva. Reagerade dina katter?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10543
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: De symptom vi har/har haft

Post by mrsearlgray »

Krokus wrote: 25 Nov 2023, 11:51 Hm, den hallucinationen låter svårt att verklighetspröva. Reagerade dina katter?
nope dom låg och sov, men med tanke på att det är en övernattningslägenhet över mig så tvivlar jag på att det skulle vara två personer där.. det är läkare som jobbar på sjukhuset som springer där och sover. sen är rösterna så högljudda vilket också får mig att tvivla på att det faktiskt skulle vara "grannen"... :(
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18568
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Krokus »

Om det hade varit verklighet, och så högljutt som du hörde, hade kanske katterna vaknat?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10543
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: De symptom vi har/har haft

Post by mrsearlgray »

Krokus wrote: 25 Nov 2023, 12:04 Om det hade varit verklighet, och så högljutt som du hörde, hade kanske katterna vaknat?
ja precis, så obehagligt och det ger mig sån ångest eftersom det känns så riktat åt mig. jag vet liksom att det är mig dom pratar om och är arga på...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18568
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Krokus »

Jobbigt! :(
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13185
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: De symptom vi har/har haft

Post by amandara »

Jag hade lägenhetsbråk ovan på mig häromkvällen. Nyinflyttade grannar.
Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Kippis »

mrsearlgray wrote: 25 Nov 2023, 12:06
Krokus wrote: 25 Nov 2023, 12:04 Om det hade varit verklighet, och så högljutt som du hörde, hade kanske katterna vaknat?
ja precis, så obehagligt och det ger mig sån ångest eftersom det känns så riktat åt mig. jag vet liksom att det är mig dom pratar om och är arga på...
Har varit med om likadant oftast sent på kvällen när jag lagt mig och spetsar öronen för att höra ljud/grannar innan jag lyckas somna.

Att det låter som om en granne eller ibland flera personer ovanför, tex en man och en kvinna pratar tvistar planerar kommenterar om en, att det är mot en själv.

Prova att om det går att ignorera rösterna och distrahera dig själv med att sysselsätta dig med något som du tycker om, om du inte är trött och det är sent på kvällen det händer.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: De symptom vi har/har haft

Post by wasp »

Har tvångstankar och just nu är det andningen. Det här är shit!!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36928
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Geta »

Andningen brukar sköta sig automatiskt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: De symptom vi har/har haft

Post by wasp »

Geta wrote: 26 Nov 2023, 10:50 Andningen brukar sköta sig automatiskt.
Människa! Jag vet! Därför är det SHIT!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Zoidar »

wasp wrote: 26 Nov 2023, 06:16 Har tvångstankar och just nu är det andningen. Det här är shit!!
Låter besvärande. Under en psykos rörde sig min tunga av sig själv. Det var innan jag medicinerade. :|
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply