De symptom vi har/har haft

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Koi »

amandara wrote: 25 Nov 2023, 17:50 Jag hade lägenhetsbråk ovan på mig häromkvällen. Nyinflyttade grannar.
Jag ringde polisen när grannar bråkade. Polisen hämtade mannen och satte honom i polisbilen. Såg ej honom mer.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Koi »

Numera frågar jag min familj/andra kontakter om de hör vad jag hör. Hört en kvinna ropa på hjälp i skogen. Frågade mina medvandrare om de hörde någonting. Det gjorde de inte. Så försökte släppa det. Men hon ropade. Störande som fan.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Cosmos »

mrsearlgray wrote: 17 Nov 2023, 09:48 jo det hjälpte nog inte att jag slutade med zyprexa men som sagt jag har symtom då och då trots mediciner. tror kombinationen av det, stress och för lite sömn orsakade dessa symtomen.
Skrev du inte tidigare att du har Olanzapin? Zyprexa och Olanzapin är samma medicin.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10535
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: De symptom vi har/har haft

Post by mrsearlgray »

Cosmos wrote: 23 Dec 2023, 22:14
mrsearlgray wrote: 17 Nov 2023, 09:48 jo det hjälpte nog inte att jag slutade med zyprexa men som sagt jag har symtom då och då trots mediciner. tror kombinationen av det, stress och för lite sömn orsakade dessa symtomen.
Skrev du inte tidigare att du har Olanzapin? Zyprexa och Olanzapin är samma medicin.
jo jag vet, men jag har en annan antipsykotiska också; reagila.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Min dator står på från att jag går upp tills jag går och lägger mig. Jag vet att det är min hjärna som spökar, men känner mig övervakad av den. Det är som att jag saknar avstängningsknapp eller en meny jag bör klicka på för att gå off-line. Lite samma med TV:n att jag tror mig fastna på film hos någon illasinnad eller sjukligt nyfiken.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Cosmos »

Fantasier om Illuminati är vanligt bland psykotier.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jag är inte i ett skov just nu, men jag får hela tiden budskap från TV:n, främst reklamen. Kan resonera kring det hela, men det vill inte klinga av.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: De symptom vi har/har haft

Post by 1Dave »

Cosmos wrote: 22 Jan 2024, 23:28 Fantasier om Illuminati är vanligt bland psykotier.
Vet inte om de är fantasier bara. Hemliga sällskap som försöker få inflytande tror jag det finns
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36908
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Geta »

Fantasio wrote: 12 Feb 2024, 22:41 Jag är inte i ett skov just nu, men jag får hela tiden budskap från TV:n, främst reklamen. Kan resonera kring det hela, men det vill inte klinga av.
Är det dags att bli inlagd igen?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Nej, tror inte det, Geta. Jag vet ju att det är knastankar.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8160
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: De symptom vi har/har haft

Post by wasp »

Fantasio wrote: 12 Jan 2024, 19:54 Min dator står på från att jag går upp tills jag går och lägger mig. Jag vet att det är min hjärna som spökar, men känner mig övervakad av den. Det är som att jag saknar avstängningsknapp eller en meny jag bör klicka på för att gå off-line. Lite samma med TV:n att jag tror mig fastna på film hos någon illasinnad eller sjukligt nyfiken.
Hade en kompis som drog ur väggkontakten och antennen till TV:n och la en filt över alltihopa. Han påstod att TV:n var buggad av staten, framför allt av försvarsmakten.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Koi »

wasp wrote: 25 Feb 2024, 04:24 Hade en kompis som drog ur väggkontakt och antennen till TV:n och la en filt över alltihopa. Han påstod att TV:n var buggad av staten, framför allt av försvarsmakten.
Jag lapp för kameran på datorn. Även om jag stängt av kameran på knappen.

Vill man vara säker så drar man ut bredbandet eller stänger ev wifi och stänger av routern.
Post Reply