De symptom vi har/har haft

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13135
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: De symptom vi har/har haft

Post by amandara »

När jag var storpsykotisk sist, för 11 år sen, hade jag ett tjut i huvudet. Det gick tack och lov över när jag fick haldol.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Klankedinken »

Cosmos wrote: 25 Apr 2022, 17:24
memphis wrote: 03 Feb 2022, 10:55 Finns det nåt som heter hjärnsus? Det känns som att det susar i hjärnan på mig. Igår kväll var det starkare, mera som en fors. Nu är det lite mindre men ändå susar det.
Låter som vanlig hederlig tinnitus. Jag har också en fors i huvudet. Nu när jag är sjuk blir den väldigt stark. Den finns nästan bara i vänster öra och jag har vant mig vid den även om den just nu är extra besvärlig.
jag har också tinnitus men också en hörselnedsättning p.g.a. av ergenyl!
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Cosmos »

Hur får man en hörselnedsättning av en medicin?
Egentligen är allt bara på låtsas.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Klankedinken »

Cosmos wrote: 25 Apr 2022, 18:53 Hur får man en hörselnedsättning av en medicin?
Det är en skada i hjärnans förmåga att tolka ljudet! Mer än så vet jag inte!
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Koi »

Sömnbrist.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Att tro att maten är förgiftad är ju en klassiker. Fick för mig det som inlagd en gång och åt inte. Men efter ett tag blev jag så hungrig att jag föll till föga och fick i mig mat. Lattjo!
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Cosmos »

Känslan av att vara i dödsriket har förföljt mig i flera perioder av mitt liv. Alltså, jag är död och omgivningen är bara en spegel av den levande världen. Instängd och bortkopplad.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23192
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Zoidar »

Minns en saftkanna jag misstänkte var förgiftad. Men de tankarna var tillfälliga och kom inte tillbaka, som tur är.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Nobel »

Minns hur en inlagd tjej lekte med en sax på psyket, jag var övertygad om att hon skulle sticka den i mig för att avsluta mitt liv. Hon var med i organisationen som var emot mig. Usch, så hemska tider det var. Att alltid gå runt och vara rädd för sitt liv. Hela mitt jag genomsyrades av rädsla.
'cause the freak inside controls my mind
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13135
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: De symptom vi har/har haft

Post by amandara »

Jag trodde vården medicinerade mig genom dricksvattnet så jag köpte kopiösa mängder vatten på flaska. Antiklimax kom när jag skruvade bort kranmunstycket och det låg små bitar av något vitgult som såg ut som zyprexa. Jag var livrädd för mediciner för jag hade då inte upplevt att de hade positiv effekt utan stt de slöade ner mig från ett redan kraftigt energisänkt tillstånd. My god jag sov 16 timmar om dygnet. Kände stt jsg inte fick energi till saker som kunde ge livsenergi utan medicinerna sänkte mig extra.

Jag sökte akut för att jag hade sjukt stark smärta. Jag hade låga nivåer av salt eftersom jag drack 10 liter flaskhalsen om dagen - för att skölja bort farliga mediciner som jag tänkte. Läkaren ba: varför dricker du så mycket? Jag ba: Jag är törstig. Sen blev det inget mer med det.
User avatar
Lorca
Litiummedlem
Posts: 341
Joined: 12 Apr 2022, 19:45

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Lorca »

Minns min första psykos som väldigt stökig, det var en ovanligt varm sommar, jag kände den vidrigt söta förruttnelsestanken överallt, som att jag var jagad av döden. Sen var det det här konstiga, på natten körde en snöröjningsmaskin runt kvarteret, det var alltså i juni,den stannade utanför min port med blinkande lampor, jag kunde inte se att det satt någon vid förarsätet. Sen är det mycket jag inte kommer ihåg (tur kanske det).
Har haft psykoser på senare år, nu är allt bättre tack vare mediciner och ffa bra sömn (blev knallpsykotisk av att vara vaken flera dygn på raken..)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Usch, att inte få sova sliter på psyket. Mitt rekord är fem nätter i rad utan sömn, då blev jag LPT:ad. Som tur är sover jag bra nuförtiden.
Post Reply