De symptom vi har/har haft

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Koi »

mrsearlgray wrote: 13 Jun 2022, 13:53
Koi wrote: 12 Jun 2022, 22:07
Snuttan wrote: 12 Jun 2022, 10:53 Tar medicin ej bort psykotiska symptom? vad är det för mening om dem finns kvar?
Det undrar jag också.

Hade kanske varit ännu värre utan?
för mig försvinner inte alla symtom av medicin men generellt sett brukar jag inte ha mycket psykotiska symtom bara lite paranoida tankar i vanliga fall men i perioder blir jag sämre av att sova konstigt och andra miljöfaktorer
Mina symptom biter sig envist fast. Tror inte jag är psykotisk. Men lever med tidiga tecken hela tiden.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10535
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: De symptom vi har/har haft

Post by mrsearlgray »

att det ska vara så svårt att avgöra om det man hör är på riktigt eller inte....
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jag tror mig ha fötts son flicka, men att ett könsbyte gjorts på mig
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36908
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Geta »

Av utomjordingar?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Geta wrote: 01 Jul 2022, 13:58Av utomjordingar?
Jag vet inte. Kanske.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Min dödfra 33vän ropar på mig. Han måste gå mot ljuset.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

För mig är det samma gamla vanliga vanföreställningar som återkommer. Två "rymdorganisationer" och att jag ska gå till olika platser för att släppa lös energi i atmosfären & beyond.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36908
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Geta »

Bra att du upplever det som vanföreställningar!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Leakim97 »

Är det någon som känt sig iakttagen/ övervakad / förföljd? Det gör jag utan medicin. Nu med medicin väldigt sällan
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Nobel »

Leakim97 wrote: 21 Jul 2022, 16:28 Är det någon som känt sig iakttagen/ övervakad / förföljd? Det gör jag utan medicin. Nu med medicin väldigt sällan
Har varit ganska sällan på sistone, men idag fick jag försöljelse tankar om en man i affären. Tror det har med värmen att göra. Första gången jag insjuknade var under värmeböljan 2018, så har starka associationer mellan värme och paranoia, tyvärr.

Utan medicin förföljer alla mig och vill döda mig. De spelar in en film om mitt liv.
'cause the freak inside controls my mind
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Leakim97 »

Nobel wrote: 21 Jul 2022, 17:14
Leakim97 wrote: 21 Jul 2022, 16:28 Är det någon som känt sig iakttagen/ övervakad / förföljd? Det gör jag utan medicin. Nu med medicin väldigt sällan
Har varit ganska sällan på sistone, men idag fick jag försöljelse tankar om en man i affären. Tror det har med värmen att göra. Första gången jag insjuknade var under värmeböljan 2018, så har starka associationer mellan värme och paranoia, tyvärr.

Utan medicin förföljer alla mig och vill döda mig. De spelar in en film om mitt liv.
Ja när du säger det så får jag flashbacks ifrån mina psykoser. Kommer aldrig sluta med medicin. Bra med injektioner så slipper man komma ihåg att ta tabletter hela tiden
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: De symptom vi har/har haft

Post by yrväder »

Jag ser också på medicinen som en tillgång ett skydd jag vill ge mig dagligen, men jag har även förståelse för dem som vill sluta med medicinen på grund av att man mår dåligt på den. Jag har själv varit där och slutat med medicinen av den anledningen och där tror det är viktigt att vården lyssnar, för mår du inte bra av medicinen då är medicinen inte rätt för. Vi tar samma medicin leakim och har haft liknande erfarenheter av sjukdomen och det är bara att konstatera att Xeplion, Invega är ytterst effektiv mot yttre röster. Jag är i hamn och jag känner en tacksamhet som ord inte räcker till att beskriva.
Post Reply