De symptom vi har/har haft

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: De symptom vi har/har haft

Post by mrsearlgray »

Hade tänkt filma idag med så blir det inte då jag är paranoid och tror jag har vanföreställning igen... får ta en extra olanzapin ikväll... dagen blev lite förstörd.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: De symptom vi har/har haft

Post by amandara »

Jag kör oxå lite extra antipsykos nu. Vem vill må dåligt liksom?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Richard »

Var också paranoid igår kväll. Tog 5 mg Haldol, somnade snabbt o nu är det ok.

Jag tar normalt inte Haldol längre men har ca 800 tabletter kvar som jag har om jag jag blir paranoid.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: De symptom vi har/har haft

Post by mrsearlgray »

Hörde grannen igår igen, han skrattade åt mig och härmade mig, tog en cigg och det var helt mörkt i lägenheten så jag gissar på att det var hallucinationer.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Zoidar »

mrsearlgray wrote: 15 Nov 2023, 14:06 Hörde grannen igår igen, han skrattade åt mig och härmade mig, tog en cigg och det var helt mörkt i lägenheten så jag gissar på att det var hallucinationer.
Vilken otäck hallucination. :|
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: De symptom vi har/har haft

Post by yrväder »

Är det för att du slutat med Zyprexa det paranoida gjort sig påmint.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: De symptom vi har/har haft

Post by mrsearlgray »

nej det tror jag inte, har behandlingsresistent schizofreni så har symtom lite då och då men nu har jag sovit sämre igen så tror det är därför. :(
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: De symptom vi har/har haft

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 15 Nov 2023, 15:56
mrsearlgray wrote: 15 Nov 2023, 14:06 Hörde grannen igår igen, han skrattade åt mig och härmade mig, tog en cigg och det var helt mörkt i lägenheten så jag gissar på att det var hallucinationer.
Vilken otäck hallucination. :|
ja och en återkommande hallucination tyvärr... :(
Ja visst gör det ont när knoppar brister
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: De symptom vi har/har haft

Post by yrväder »

Kan man verkligen säga att schizofrenin inte går att komma till rätta med vid din ålder .
Paranoia kan vi väl alla få nån gång, fick det själv i sommar och precis som du hade jag haft lite sömn .
Så blir det för oss
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Leakim97 »

yrväder wrote: 15 Nov 2023, 18:39 Kan man verkligen säga att schizofrenin inte går att komma till rätta med vid din ålder .
Paranoia kan vi väl alla få nån gång, fick det själv i sommar och precis som du hade jag haft lite sömn .
Så blir det för oss
Alla blir inte hjälpta utav medicinerna utan får leva med vissa symtom ändå
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: De symptom vi har/har haft

Post by yrväder »

Men så är det nog för de flesta och i er ålder kan ni hinna med att det kommer mediciner som är mer förfinade. Och sen är det att vi alla triggas av något som är specifikt utifrån oss själv.

Sen tror jag en förändring man själv gör när det kommer till medicin som Zyprexa det visar sig i hallucinationer.
Fick själv lite problem med sömnen efter nån månader när jag börjat med Voxra och jag tog 6 mg Invega som jag skulle på morgonen. Och jag vet inte om sömnen börja strula för att jag börja med den tabletten eller om jag hade fått en lång och dålig sömnperiod ändå det triggade det paranoida. Jag är insatt på Voxra sedan dec2022 tror jag det var eller så är det början av 2023.
Huvudsaken är att det gått över, jag behöver både den och venlafaxin.
Jag kan ha återkommande perioder med dålig sömn.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: De symptom vi har/har haft

Post by mrsearlgray »

jo det hjälpte nog inte att jag slutade med zyprexa men som sagt jag har symtom då och då trots mediciner. tror kombinationen av det, stress och för lite sömn orsakade dessa symtomen.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Post Reply