De symptom vi har/har haft

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jag hade paranoia igår kväll. Det började med att jag upptäckte att jag glömt lägga köttbullarna i frysen, de låg framme. Då började J och D att prata med mig och de skrattade åt mig.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36933
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Geta »

Fantasio,

Jag förstod att du inte mådde bra, när du började gaffla om ditt politiska parti.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Okej, Geta. Hoppas du inte tog illa upp. Jag borde radera det jag skrev.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Det är ofta jag känner mig övervakad när jag är ute och går. Då vill jag bara hem och lägga mig på sängen. Tror att folk följer efter mig och att jag blir filmad och kartlagd. Jag ser mig ofta om, tittar över axeln för att se om någon går bakom mig. Ibland stannar jag och låtsas hålla på med mobilen så att bakomvarande människa ska passera mig. Jobbigt och irriterande.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18578
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Krokus »

Sånt händer mig också. Jag ogillar när någon går bakom mig, speciellt om de går nära. Det känns obehagligt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jag kollar hela tiden på registreringsskyltar och kan få tips via dem. Nu vet jag ju att det är nonsens, men inte när jag försämras.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Koi »

Fantasio wrote: 21 May 2021, 20:06 Jag kollar hela tiden på registreringsskyltar och kan få tips via dem. Nu vet jag ju att det är nonsens, men inte när jag försämras.
Kollar också regplåtar när jag blir sämre. Alla har en betydelse och jag får kryptiska meddelanden genom att läsa flera på raken.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jag vill se bokstavskombinationen "JLN". Det kommer från det militära och utläses julens lilla nubbe. Om det var olika regementen eller kompanier kommer jag inte ihåg. Jag har faktiskt sett JLN flera gånger och vill då sluta läsa nummerskyltar, men det går inte.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: De symptom vi har/har haft

Post by wasp »

Röster med falska löften, ångest och autism sedan 1980. D v s sa inget hur bedrövligt jag än hade! Ändring på det numera.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Miika »

Jag har också läst registreringsplåtar när jag är insjuknar
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Är det någon här som tror att det man har i kylskåpet är förgiftat? Jag vet en dag på avdelningen då jag fick för mig att maten var förgiftad. Men efter ett tag blev jag så hungrig att jag åt ändå. Inte så farligt, nästan lite kul.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Nobel »

Inte att maten är förgiftad, istället att luften är förorenad med droger. Hemsk vanföreställning det där, att inte kunna andas...
'cause the freak inside controls my mind
Post Reply