St Göran

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

St Göran

Post by Koi »

Följde med en vän till St Göran länsakuten igår. Hen är jättedeppig. Iallafall. Jag insåg att min hjärna inte är helt okej. Vet inte om det var stressen över gamla upplevelser som psykotisk som kom tillbaka.
Räknade alla synliga kameror och började leta efter de dolda, så satte jag mig i hörnet längst in där kamerorna inte fanns. Min vän satte sig också där. Sen svarade jag på röster som kom från läskmaskinen av bara farten. DÄR insåg jag vad jag höll på med. Gäller att ha huvet kallt. Annars hade vi kanske fått dela rum.

Huvet kallt. Insikt. Jag är inte helt kokko.

Men fan vad jobbigt det var. Men hen är inlagd nu. Det var det viktigaste.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36693
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: St Göran

Post by Geta »

Säkerheten har ökat på psykiatrimottagningar senaste åren. Med kameror
och låsta dörrar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8084
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: St Göran

Post by wasp »

Geta wrote: 08 Aug 2021, 11:21 Säkerheten har ökat på psykiatrimottagningar senaste åren. Med kameror
och låsta dörrar.
Så är det väl i samhället i stort. Var i Uppsala för några år sedan och blev akut kissnödig. Biomedicinska center låg närmast att låna en toalett, men icke! Kameror och låsta dörrar, måste ha lås/larm kort för att komma in.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36693
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: St Göran

Post by Geta »

Kyrkor har ofta öppna toaletter.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8084
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: St Göran

Post by wasp »

Här i stan brukar kyrkorna vara låsta, utom vid högmässa, eller andra ceremonier.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: St Göran

Post by Cosmos »

Psykakuten här i stan är fullt av kameror, man är tvungen att lämna väskor i ett skåp och sedan gå igenom en säkerhetsbågen innan man kan gå in och anmäla sig vid den plexiglasskyddade mottagningsluckan. På sätt och vis är det bra. I dessa tider pågår släktfejder på sjukhuset, skottlossningar och annat kul.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36693
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: St Göran

Post by Geta »

Jag tycker också att det är bra med kameraövervakning. Hade behövts i
Annedal i Göteborg i veckan.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply