Kriget om burgare

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23338
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 15 Oct 2022, 01:50 Bra att du inte trillar dit i snabmatsträsket, Zoidar. Jag hejar på dig.
Kokar fem ägg istället.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Martina
Litiummedlem
Posts: 352
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Kriget om burgare

Post by Martina »

Tycker att Brödernas hamburgare med sötpotatispommes är godast. Men väldigt dyrt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Det verkar inte finns något "Brödernas" i min stad. Men väl ett "Brödernas café", vet inte vad de har för mat.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18661
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Kriget om burgare

Post by Krokus »

För några dagar sedan var jag på Bores hamburgare.
https://bores.se/
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

"Välkommen till inte bara en av Norrköpings mest välkomnande restauranger, har BORES kanske en av Norrköpings bästa uteserveringar också? Kom och njut av en kall i BORES Trädgård!"

Så de finns i min stad också? Ser man på. Tyvärr stod det inga priser på hemsidan vad jag kunde se.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

"Clock grundades under 70-talet, när svenska staten bestämde sig för att man ville ha en statligt ägd hamburgerkedja som konkurrent mot de amerikanska kedjorna."

Det visst jag inte, nu har jag lärt mig något nytt. En entreprenör har blåst liv i varumärket. Hoppas de öppnar i min hemstad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Big Mac ser så god ut på foton och i reklam, men när man tar den i handen ser den ihopsjunken och en smula tråkig ut. Jag var inne på McDonald's hemsida, men där stod inga priser. Vad kan en Big Mac kosta? Femtio kronor? Mer? Då går jag hellre till en pub och beställer in en hamburgertallrik där.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23338
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

De hade bra pris på big mac ett tag. 35kr st. Köpte ofta 3-4 stycken och åt på fredagkvällar.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 28 Oct 2022, 00:11 De hade bra pris på big mac ett tag. 35kr st. Köpte ofta 3-4 stycken och åt på fredagkvällar.
Kampanjpris antar jag. 35 spänn är taget.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Dubbel Luleå med bacon innehåller 240 gram kött och hela sex skivor ost. Bacon ingår som namnet antyder. Detta från Bastard burgers. Kanske man skulle gå dit i helgen. En så stor hamburgare blir jag mätt på, det vet jag.

Jag vill alltså köpa med mig maten hem. Inte sitta i en stimmig lokal och bli uppstressad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Saken är klar, det blir Bastard burgers imorgon. En Dubbel Luleå med bacon och en liten en kallad Lil' cheese. Den har bara 60 gram kött i sig. De två borde jag bli mätt på.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Saken är klar, det blir en Dubbel Luleå imorgon istället för idag som planerat. Jag älskar hamburgare, men vem gör inte det?
Post Reply