Kriget om burgare

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Tyvärr har Burger King slagit igen i min stad, detta för andra gången. Läget var centralt, men besökarna få. En Double Whopper som är så god, mycket godare än konkurrentens Big Mac. Den upplever jag som sladdrig i överkant och ihopsjunken. Men visst, den går ned, men det finns godare alternativ tycker i alla fall jag.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 05 Jan 2022, 23:46 Tyvärr har Burger King slagit igen i min stad, detta för andra gången. Läget var centralt, men besökarna få. En Double Whopper som är så god, mycket godare än konkurrentens Big Mac. Den upplever jag som sladdrig i överkant och ihopsjunken. Men visst, den går ned, men det finns godare alternativ tycker i alla fall jag.
Åt big mac i tisdags. Smakade papper. :|
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 06 Jan 2022, 00:12
Fantasio wrote: 05 Jan 2022, 23:46 Tyvärr har Burger King slagit igen i min stad, detta för andra gången. Läget var centralt, men besökarna få. En Double Whopper som är så god, mycket godare än konkurrentens Big Mac. Den upplever jag som sladdrig i överkant och ihopsjunken. Men visst, den går ned, men det finns godare alternativ tycker i alla fall jag.
Åt big mac i tisdags. Smakade papper. :|
Tråkigt att höra, Zoidar. Jag är inte så hemma på McDonald's, så jag vet inte vad för stora hamburgare de har. Ska väl vara Quarter pounder då. Är den godare?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Vet ej! Problemet var nog att jag inte var så hungrig.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8164
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Kriget om burgare

Post by Richard »

Förra sommaren hade Burger King en kampanj, att om de fick sätta en stämpel i ens pass (gällde även gamla pass) så fick man en stor burgare. Jag körde dit två gånger med mitt gamla pass, fast det gällde fem ggr per pass. Sen slutade med den kampanjen rätt snabbt.

Fast man bör inte stämpla sitt giltiga pass:
https://www.expressen.se/dinapengar/kon ... -ogiltigt/
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Jag gillar verkligen Sibyllas Superstar.

"Då det gäller Sibyllas burgare är det Super Star som är den mest klassiska, med 150 gram prima nötkött, lyxiga bröd och smakrika tillbehör. Super Star lanserades redan 1978 och fyller alltså 40 år nästa år. Super Star är också den burgare på Sibyllas meny som använts i flest kampanjer genom åren."

Jag tror det bara finns två Sibyllor i staden. Det ena stället ligger långt bort och det andra aningen närmare, men är ändå en 20-minuters promenad. Går jag till Sibylla vill jag inte ha kebab, jag vill ha en redig hamburgare eller korv med mos/pommes frites.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Ärligt talat, är en Big Mac så himla god egentligen? Jag tycker den är sladdrig och slafsig att äta. Att göra sina egna hamburgare är lätt gjort och mycket godare. Men ibland är man lat.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36655
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Kriget om burgare

Post by Geta »

Big Mac är jättegod.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Jo, det är klart att jag tycker om den, men jag föredrar andra kedjors hamburgare.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Jag har förätit mig lite på Big Mac, men annars gillar jag den.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Jag har fått för mig att McDonald's inte går så bra längre. Har jag rätt eller fel? De har i min stad ett ypperligt läge på stadens huvudgata, men jag undrar om inte antalet beställningar minskat. Marknaden vad gäller snabbmat är hård och Burger King har slagit igen två gånger i min hemstad. Själv tror jag att jag föredrar mackor från Subway framför en sladdrig Big Mac.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18435
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Kriget om burgare

Post by Krokus »

Någonstans läste jag att svenskar är de i EU som äter mest ultraprocessad mat. Känns sådär, va. Ska googla fram länken.

Tyvärr betalartikel: https://www.svd.se/pizza-och-korv--sven ... apmat-i-eu

Gratis: https://metromode.se/halsa/svenskar-ate ... gentligen/
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply