Kriget om burgare

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

https://www.youtube.com/watch?v=BeE4um37WhA
Något för vår admin Richard? Finns i Ängelholm.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8159
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Kriget om burgare

Post by Richard »

Fantasio wrote: 05 Mar 2022, 16:58 https://www.youtube.com/watch?v=BeE4um37WhA
Något för vår admin Richard? Finns i Ängelholm.
Ja, de är verkligen toppen!

Inte bara att de gör goda burgare, jag fick en helt gratis där en gång. Jag hade gått in för att ta en öl, medan de spelade in reklamfilm för hamburgare, men sen ville ingen ha den tillagade reklamburgaren, då de var mätta, så de frågade om jag ville ha den!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Kul anekdot, Richard! Gratis mat, toppen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Bastard burgers har en hamburgare jag vill testa. Den heter "Dubbel Luleå med bacon" och består av 2 X 120 gram kött med Luleådressing, rödlök och sex skivor ost och bacon. 240 gram kött med andra ord. Ett rejält skrovmål. Oklart vad den kostar.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 23 Mar 2022, 00:26 Bastard burgers har en hamburgare jag vill testa. Den heter "Dubbel Luleå med bacon" och består av 2 X 120 gram kött med Luleådressing, rödlök och sex skivor ost och bacon. 240 gram kött med andra ord. Ett rejält skrovmål. Oklart vad den kostar.
Mealet kostar 219kr vad jag kunde hitta. Inte direkt vad man brukar unna sig en vardag. Vad sugen jag blev på hamburgare nu.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 23 Mar 2022, 07:51
Fantasio wrote: 23 Mar 2022, 00:26 Bastard burgers har en hamburgare jag vill testa. Den heter "Dubbel Luleå med bacon" och består av 2 X 120 gram kött med Luleådressing, rödlök och sex skivor ost och bacon. 240 gram kött med andra ord. Ett rejält skrovmål. Oklart vad den kostar.
Mealet kostar 219kr vad jag kunde hitta. Inte direkt vad man brukar unna sig en vardag. Vad sugen jag blev på hamburgare nu.
Jag håller med dig. Det var dyrt i överkant. Men säkert gott.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

"Pepper Jack ‘n’ Chili Bacon Burger: En dubbelburgare på svenskt nötkött med hickory smoked pepper bacon, färsk picklad chili, pepper jack-ost, sweet onion, chilimajonnäs, isbergssallad - allt omslutet av ett gyllenrostat friscobröd."

Bara en av alla hamburgare Max säljer. Närmaste restaurang ligger en halvtimma bort. Hoppas att de inte är digitaliserade, utan att man fortfarande kan gå fram till disken och beställa manuellt, oralt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 11 Apr 2022, 23:20 "Pepper Jack ‘n’ Chili Bacon Burger: En dubbelburgare på svenskt nötkött med hickory smoked pepper bacon, färsk picklad chili, pepper jack-ost, sweet onion, chilimajonnäs, isbergssallad - allt omslutet av ett gyllenrostat friscobröd."

Bara en av alla hamburgare Max säljer. Närmaste restaurang ligger en halvtimma bort. Hoppas att de inte är digitaliserade, utan att man fortfarande kan gå fram till disken och beställa manuellt, oralt.
Nog ska du fixa deras beställningsdatorer. Vi snackar inte Einstein-nivå.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

He, he... Ja, det tycker man ju att jag borde fixa. Får väl ta med mig glasögonen så jag ser vad jag beställer.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8159
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Kriget om burgare

Post by Richard »

De hade på krogen ovan, en utmaning, att om man kunde äta, minns inte exakt hur mycket, men det var mycket på en viss tid så bjöd dom på det.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Ibland tycker jag att de som tillhandahåller och tillagar hamburgare försöker klämma in så många olika saker det bara går i sina hamburgare. Keep it simple. Less is more. Något sådant. Sedan blir man ju grisig när man äter burgarna. Jag hade inte så fasligt många ingredienser i mina hamburgare, det blev gott ändå.
Post Reply