Kriget om burgare

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Bastard burgers skröt om att de utesetts till titeln Sveriges godaste hamburgare. Vill testa deras burgare Luleå-något. Det ska vara över 200 gram kött i den. Var inne på Burgers and bangers, finns det på fler ställen än här i stan? Tror den dyraste hamburgaren kostade 120 kronor, om jag nu såg rätt. Vad sugen jag blir, oj, oj.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Den hamburgare som min lokala pizzeria serverar är god, men inte jättegod. Är inte mycket på den och då ska jag väl inte klaga, men det är lite snålt tilltaget med ingredienser. Men man kan med lätthet äta den hållen i handen utan att grisa ned sig. En burgare på restaurang är svåräten och man får ta till kniv och gaffel. Nu försöker jag spara pengar, så det är inte aktuellt att äta ute, men drömma kan man ju göra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Kriget är vunnet av mig. Mina egna hamburgare är godare än köpeburgare. Chilisås, isbergssallad, tomatskiva och rå, gul lök. Det räcker. 100% nötkött så klart.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Jag är sugen på att testa Max hamburgare någon gång. Vill inte sitta där och äta, vill vara hemma i lugn och ro. Därför kommer jag att behöva mikra burgarna. Men det är okej, eller?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36480
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Kriget om burgare

Post by memphis »

Jag gillar inte Max hamburgare så mycket. Köttet är inte lika gott som på Burger King. Mycket gegga och dressing.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Min favorit är också Burger King, men de har lagt ned här i staden. För andra gången.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22949
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Jag gillar BK men tycker restaurangen här har så tråkig miljö att det tar emot att gå dit. Sen är det mitt i stan, och många fyllisar kommer dit.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

En Dubbel Luleå med bacon vore något. Två gånger 120 gram kött o sex skivor ost. Detta på Bastard Burgers. Tror jag skrivit om den hamburgaren förut.

Taget från nätet: Sverige kan även stoltsera med flest McDonalds-restauranger per capita i hela Europa.

Det var värst! Äter vi så mycket snabbmat alltså?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22949
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Inatt blev det Max. Frisco med sötpotatispommes, dip, cola zero. Närmare 1300 kcal på ett bräde. :D
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6448
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Kriget om burgare

Post by Hercules723 »

Tycker också bäst om Burger King. Men helst köper jag burgare på lokala grill och pizzeria.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22949
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

På väg till Max. :D

Edit: Blev inget, gick hem.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Bra att du inte trillar dit i snabmatsträsket, Zoidar. Jag hejar på dig.
Post Reply