Vi med Zypadhera

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12258
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vi med Zypadhera

Post by zoegas »

Klankedinken wrote: 01 May 2022, 14:01 Jag har inte prata med en läkare på ett tag.. tror inte du har alla diagnoser i manualen zoegas..

Jag har en diagnos.
Det brukar vara så, att man inte blir trodd. Men det är vad de säger till mig, det är inte vad som står i journalen.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Vi med Zypadhera

Post by Klankedinken »

zoegas wrote: 01 May 2022, 14:12
Klankedinken wrote: 01 May 2022, 14:01 Jag har inte prata med en läkare på ett tag.. tror inte du har alla diagnoser i manualen zoegas..

Jag har en diagnos.
Det brukar vara så, att man inte blir trodd. Men det är vad de säger till mig, det är inte vad som står i journalen.
Vad står det i journalen då?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12258
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vi med Zypadhera

Post by zoegas »

Paranoid schizofreni
Ospecificerad ångestssyndrom
Missbruk
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9093
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Vi med Zypadhera

Post by Miika »

Fantasio wrote: 30 Apr 2022, 18:21 Jag måste komma ihåg att be om att få sluta med Zypadhera. Jag vill stå på ett antipsykotikum, inte två. Höjd dos Clozapine kan jag gå med på, det är inga problem.
Be att få Trilafon injektioner istället! Fungerar finfint för mig och man behöver inte vänta
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vi med Zypadhera

Post by memphis »

Abilify injektioner behöver man inte heller vänta på. Jag går direkt hem.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Hur pass vanlig är Zypadhera? Är det bara jag här på Viska som har den? När kom den först ut på marknaden?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Äh, denna torsdag är det injektion igen. Jag är urless på att gå till mottagningen och sitta kvar de tre fördöma timmarna. Jag brukar trava lite i den u-formade korridoren, det blir jobbigt att sitta still hela vistelsen där. Jag måste komma ihåg att be om endast Clozapine, då i höjd dos. Lite dregel på kudden kan jag ta. Jag slår vad om att Zypadhera orsakar diabetes, fast det har jag ju redan. Nåja, en skruttmedicin som inte funkar på mina röster. Blä!
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12258
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vi med Zypadhera

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 10 May 2022, 22:18 Äh, denna torsdag är det injektion igen. Jag är urless på att gå till mottagningen och sitta kvar de tre fördöma timmarna. Jag brukar trava lite i den u-formade korridoren, det blir jobbigt att sitta still hela vistelsen där. Jag måste komma ihåg att be om endast Clozapine, då i höjd dos. Lite dregel på kudden kan jag ta. Jag slår vad om att Zypadhera orsakar diabetes, fast det har jag ju redan. Nåja, en skruttmedicin som inte funkar på mina röster. Blä!
Jag brukade ha en bok med mig jag satt och vänta på medicinutdelning och så. Telefonen är ju guld att ha med sig. Men tre timmar suger ju.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Jag har ju lite problem med synen, så att läsa en bok går tyvärr bort. När jag rökte brukade jag gå ned på gården, det blev ett välkommet avbrott. Bra tips annars, zoegas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Jag är inte människa när klockan ringer lite efter nio. Urjobbigt att lufsa ned till mottagningen. Supertråkigt att vara kvarhållen där. Måste komma ihåg att säga till om att få slippa sprutan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

"Hej. Jag önskar sluta med Zypadhera. Vill istället ha höjd dos Clozapine" skrev jag precis till min kp. Får se vad som änder, om något händer.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Min kp svarade inte på SMS:et jag skickade. Dålig stil. Jag vill slippa injektionerna. Sköta mig själv utan inblandning från psykiatrin.
Post Reply