Beroendeenheten

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Beroendeenheten

Post by Fantasio »

Jag drack hemkörd sprit och öl i mängder innan min första inläggning. Det var prat om att föra över mig till beroendeenheten, men det blev inget av det. Vad krävs för att bli inlagd på beroendekliniken, eller -enheten, vad det nu heter? Följs man upp av kommunen efter inläggning? Hur lång brukar en inläggning vara om man har missbruksproblem? Kan tänka mig att man blir inlagd i det akuta skeendet och sedan släpps vind för våg och är åter fri att gå till Systembolaget.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Beroendeenheten

Post by Fantasio »

Som tur är har jag slutat köpa hembränt dunkvis. Jag blir alldeles för full och har ingen kontroll över vad jag säger och gör. Jag behöver inte dra nytta av beroendeenheten (-sektionen?). Visst har jag ett riskdrickande, men så himla farligt är det inte. Som inlagd kommer patienterna ut för att röka och de ser helt förstörda ut. De dricker inte bara alkohol, de tar droger också. Allt vad de kan komma över. Mitt bruk är en västanfläkt jämfört med deras.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36014
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Beroendeenheten

Post by Geta »

Har ingen erfarenhet av att ha druckit dunkvis med hembränt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Beroendeenheten

Post by Fantasio »

När jag första gången hamnade på psyket hade jag druckit mängder och läkarna var osäkra på om det var alkoholen som gett mig psykos.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Beroendeenheten

Post by Fantasio »

När jag hade antabus drack jag ändå. Blev illröd i ansiktet och hjärtat dunkade kraftigt. Hade visst två promille när jag stod på antabus. "Då är suget stort" som en läkare sa till mig. Jag har potomani så det räcker och blir över.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Beroendeenheten

Post by Fantasio »

När jag insjuknade första gången hade jag bara öst i mig hembränt. Gjorde det för att lindra oron jag upplevde. Därför kan det ha tagit extra lång tid att få diagnos. Vården ville utesluta att det var "substansframkallat". Nu har jag inget sug efter alkohol längre, tack och lov. Men några 2,8:or om dagen vill jag allt ha.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Beroendeenheten

Post by Fantasio »

Det har hänt att polisen har kommit upp med a-lagare till psyket. Bland annat två som finns med i Youtube-kanalen "Originalen på stan". Tjena, Vippen sa jag till en kille när han stod i hissen med en snut på vardera sida. "Känner du honom" frågade snuten Vippen. De måste tycka det är förträffligt att sova en natt i en renbäddad säng och kanske få sig lite att äta.

Dock håller jag mig en bit ifrån gänget från den avdelningen när de går ut i grupp för att röka. Där finns narkomaner och sådana är extremt opålitliga.
Post Reply