Dubbla simkort

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12705
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Dubbla simkort

Post by zoegas »

Jag har två nummer i mobilen. Jag som tankar kontant så kan det ta slut. Det är ju inte det lättaste att ladda då om man är ute på vift, man kommer ju inte åt internet. Då kan man använda det andra nummret och ladda, ringa whatever. som försäkring. Comviq har kontantkort som är gratis och det kosta 100 att ladda med 0,2 gb surf och 100kr samtalspott. gäller ett år.

Fucking perfekt.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18648
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Dubbla simkort

Post by Krokus »

Min telefon har också plats för två SIM-kort, men jag använder ena platsen till minneskort istället.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8217
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Dubbla simkort

Post by Richard »

Jag har också ett extra minneskort på den platsen i min ordinarie telefon, sen har jag en extra telefon. Nyss beställde jag kontantkort till alla mina överblivna telefoner också, då man fick låsa upp de gratis, men inte den från Telenor, så bojkotta dom!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12705
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Dubbla simkort

Post by zoegas »

Jag har tre platser i min telefon, den med minnet är en annorlunda sockel. Kolla lite närmre på eran telefon för till och med min Nokia 3310 dhfgsrg har två platser.

Även 2 nummer är skitbra om man kopplar samman med internetsidor som mail och så. Allt blir ju mer integrerat mer i typ moln.
Post Reply