Vaknätter

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36656
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vaknätter

Post by Geta »

Zoidar wrote: 26 Jun 2022, 02:44 Vet inte om jag kommer i säng idag. Fullkomligt uppspelt.
Det låter som psykosvarning.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18448
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vaknätter

Post by Krokus »

Zoidar,

Lyckades du somna tillslut?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22924
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vaknätter

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 26 Jun 2022, 11:47 Zoidar,

Lyckades du somna tillslut?
Ja... Klockan var väl 4.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22924
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vaknätter

Post by Zoidar »

Geta wrote: 26 Jun 2022, 10:16
Zoidar wrote: 26 Jun 2022, 02:44 Vet inte om jag kommer i säng idag. Fullkomligt uppspelt.
Det låter som psykosvarning.
Tror inte det är så illa. Det finns en anledning. Jag har "fäktat" på ett annat forum som gjort att jag inte kan sova.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22924
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vaknätter

Post by Zoidar »

Nu var det så igen... kanske kan sova några timmar innan läkarbesöket iaf.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Vaknätter

Post by Mosbrickan »

Det är hemskt. Haft svårt att sova sedan i november någongång. Just nu har jag inte sovit sedan i går morse, inne på 38:e timmen av vidöppna ögon. :shock:

Känner dock ingen trötthet. Har tre stycken 3,5:or i kylen, ska ta dem och två Propavan så ska det nog kanske gå att somna sedan.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vaknätter

Post by Leakim97 »

Mosbrickan wrote: 15 Jan 2023, 18:17 Det är hemskt. Haft svårt att sova sedan i november någongång. Just nu har jag inte sovit sedan i går morse, inne på 38:e timmen av vidöppna ögon. :shock:

Känner dock ingen trötthet. Har tre stycken 3,5:or i kylen, ska ta dem och två Propavan så ska det nog kanske gå att somna sedan.
Hoppas det löser sig med sömnen. Kanske du behöver något mer än propavan? Jag har theralen. Det finns ju även starkare grejer
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Vaknätter

Post by Mosbrickan »

Leakim97 wrote: 15 Jan 2023, 19:08
Mosbrickan wrote: 15 Jan 2023, 18:17 Det är hemskt. Haft svårt att sova sedan i november någongång. Just nu har jag inte sovit sedan i går morse, inne på 38:e timmen av vidöppna ögon. :shock:

Känner dock ingen trötthet. Har tre stycken 3,5:or i kylen, ska ta dem och två Propavan så ska det nog kanske gå att somna sedan.
Hoppas det löser sig med sömnen. Kanske du behöver något mer än propavan? Jag har theralen. Det finns ju även starkare grejer
Tack. Har fått Miansapin (tror jag det hette) utskrivet, men inte hämtat ut. Vet inte om det är mer "kräm" i detta.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22924
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vaknätter

Post by Zoidar »

Kan ej somna. Tänker i 120 knop.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13097
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vaknätter

Post by amandara »

En borde sova. Men det går inte. Javäl. Kollar Simons cat på Facebook- bedårande. Funderar på mitt hälsoprojekt. Men det behöver att jag sover som en normal människa. Sömnbrist förstör allt tycker jag. Men men, bara att tugga i sig. Var i kontakt med min kontaktperson på psykiatrin förra onsdagen Men har inte fått något besked om det finns något att göra åt sömnen med mediciner. Som det är nu funkar inte de sömnmediciner jag har, så jag tänker om jag ändå kan sätta ut dem. Ingen vill väl äta mediciner i onödan och särskilt inte imovane som sägs ska vara en slags benso. Jag vill inte vara drogberoende. Men jag vill inte heller vara sömnlös. Det tär på en något grymt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vaknätter

Post by Fantasio »

Det lutar åt en vaknatt nu i natt. Sov ju på dagen och nu betalar jag priset.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13097
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vaknätter

Post by amandara »

Jag har sovit rätt bra sen jag fick ändring av medicinerna vilket jag är djupt tacksam för. Att inte sova är mer än skräp. Inatt är dock en vaknatt. Den där sömnen är känslig. Vaknade strax innan 00 och betalade räkningar - och då kvicknade huvudet som till. Och nu verkar jag inte komma till ro.
Post Reply