Vaknätter

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Vaknätter

Post by Fantasio »

Hur ofta har du vaknätter? Jag har det rätt sällan numera, men det händer. Inatt tror jag inte att det blir någon sömn. Gör medicinerna att du blir trött och somnar? Ofta känner jag för att vara uppe om nätterna, jag vet inte varför.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vaknätter

Post by Zoidar »

Mår du kanske som bäst nattetid?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vaknätter

Post by Fantasio »

Jag brukar bli orolig om kvällarna, men nätterna är bättre. Jag har nyss tagit all medicin, får se om jag blir trött. Hur har du det med nattsömnen?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36649
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vaknätter

Post by Geta »

Har vaknätter ganska sällan. Kanske en gång per månad.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18435
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vaknätter

Post by Krokus »

Ibland vaknar jag vid 04-tiden och det tar cirka 2h innan jag somnar om. Jag brukar gå på toa, ibland äta något. Sedan ligger jag och vrider och vänder på mig. Förr, innan jag blev sambo, gick jag ut med hunden när jag vaknade tidigt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vaknätter

Post by Koi »

Hoppat över Truxal i två kvällar. Har inte kunnat somna. Rörigt och oroligt. Kanske behöver den ändå.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vaknätter

Post by Fantasio »

Jag har precis tagit dagens mediciner. Jag tar Sertralin på kvällarna/nätterna. Allt på en gång.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vaknätter

Post by Zoidar »

Jag tar sertralin på morgonen. Det hjälpte mig förr att komma igång. Nu märker jag dock inget.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vaknätter

Post by Fantasio »

Det är synd att så få medlemmar är vakna om natten. Fast det är ju bra att ni sover, det är bara jag som känner mig lite ensam då och vill ha någon att gaffla med.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vaknätter

Post by Fantasio »

Det är ofta jag tror att jag inte kommer att sova, men lägger mig ändå. Rätt ofta somnar jag och sover hela morgonen. Jag kanske skulle somna om jag la mig nu, men vill inte lägga mig riktigt än.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8068
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vaknätter

Post by wasp »

Blir så trött av medicinen att jag somnar redan 19.00 och vaknar jättetidigt. En gammalmans dygn och gammal är jag också, 65+.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vaknätter

Post by Fantasio »

Jag märker att jag blir trött efter kvällsmedicinen, så jag gick och la mig under natten och sov tills kvart över tre på eftermiddagen. Ofta tror jag mig inte kunna sova, men så lägger jag mig och då somnar jag.
Post Reply