Vaknätter

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vaknätter

Post by Fantasio »

Ska det bli en vaknatt till? Tog precis en Lergigan, 300 milligram Clozapine o fem milligram Stesolid. Okej, två vaknätter i rad kan jag ta, men sen måste jag sova om jag inte ska bli helt ding i roten.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vaknätter

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 10 Jan 2022, 22:55 Ska det bli en vaknatt till? Tog precis en Lergigan, 300 milligram Clozapine o fem milligram Stesolid. Okej, två vaknätter i rad kan jag ta, men sen måste jag sova om jag inte ska bli helt ding i roten.
Har du sovit något på dagen? Sömn är jätteviktigt!
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vaknätter

Post by Fantasio »

Idag sov jag på dagen. Alltid något.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vaknätter

Post by Fantasio »

Jag ska försöka ta en vaknatt idag. Sover jag en kortare stund är jag helt förstörd när jag vaknar. Bättre då att vara vaken. Sova kan jag göra på onsdag kväll. Jag har massor med tvätt jag behöver ta itu med. Tvättade förra veckan, men bara en maskin. Man kan ju roa sig en hel natt med det förträffliga Internet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vaknätter

Post by Fantasio »

Det lutar år en ny vaknatt. Har ju tvätten klockan sju på morgonen och vill inte missa tvättiden igen som jag gjorde i onsdags.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vaknätter

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 13 Jan 2022, 23:41 Det lutar år en ny vaknatt. Har ju tvätten klockan sju på morgonen och vill inte missa tvättiden igen som jag gjorde i onsdags.
Vilken besvärlig tvättid!
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vaknätter

Post by Richard »

Innan jag köpte en egen tvättmaskin, kunde jag missa tvättiden typ 3 ggr innan tvätten blev av. Men när alla plagg är använda så måste man ju tvätta...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35500
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vaknätter

Post by memphis »

Klockan är 1.20 och jag tog medicinerna vid 19. Uppenbarligen fungerar inte medicinerna som tänkt. Jag har bett om hjälp men fick bara theralen i kapselform i stället för den vidriga vätskan. Jag blir inte sömnig av theralen. Och jag sover alldeles för lätt.

Jag tycker att läkarna på mottagningen är väldigt snåla mot mig. Propavan kunde jag gott få!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12916
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vaknätter

Post by amandara »

Trots jäääla dålig sömn har jag haft en bra dag. Bortsett från att jag inte har fysat. OS på tv har gjort en stor loop i mitt medvetande - jäkla kul ba. Jag behöver OS nu i väntan på våren. Det är en godbit. Haft bra sociala skills och umgänge oxå och det är inte heller fel. En bra dag som började dåligt och jag fasade för sömnbristens verkningar. Men soft.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vaknätter

Post by Fantasio »

Det har inte blivit någon vaknatt på länge nu och det är jag tacksam för. Lägger mig runt ett, två på natten och trynar till fram på lunch om inte längre. Tänk vad öl och läsk det går åt när man är uppe hela natten.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vaknätter

Post by Fantasio »

Jag hade planer för en vaknatt, men tror jag kommer att gå och lägga mig relativt snart. Jag har ju tänkt att handla lunchlåda vid elva och vill ha i alla fall fem, sex timmars sömn. Jag är inte det minsta trött, men gör nog ett försök att sova.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vaknätter

Post by Fantasio »

Jag tror att motvilja att gå och lägga sig kan ha att göra med att man inget uträttat under dagen som varit. Man lägger sig och sover och så upprepas alla bekymmer och vedermödor dagen därpå. Bara en tanke som slog mig.
Post Reply