Meditation?

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Meditation?

Post by Zoidar »

Geta wrote: 11 Sep 2021, 10:41 Det kan vara neuropati. Det kan man få vid diabetes eller alkoholmissbruk.

https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/sju ... ra-nerver/
Tror inte det är det Geta. Symtomen stämmer inte på mig, förutom att jag har rätt dålig balans. Fast det har jag haft länge.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36018
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Meditation?

Post by Geta »

Dålig balans kan bero på B-vitaminbrist.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Meditation?

Post by Zoidar »

Jaha, det visste jag inte.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12919
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Meditation?

Post by amandara »

Energi i fötterna kan ha med hjärnan att göra. Ett område i hjärnan som känner av typ energi kan vara stressat/påverkat. När jag mår sämre psykiskt får jag smärtproblematik, bla från fötterna. Det har med att hjärnan i just det centrumet är irriterat. När jag har varit riktigt psykotisk har det känts som att el gått genom kroppen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Meditation?

Post by Zoidar »

Ja, det kan va lite olika orsaker. Det är inte helt enkelt.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12919
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Meditation?

Post by amandara »

Nej det är klurigt. Hur man tolkar det har med ens världsbild att göra, man tolkar in det mann upplever i olika tro.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Meditation?

Post by Zoidar »

amandara wrote: 11 Sep 2021, 14:39 Nej det är klurigt. Hur man tolkar det har med ens världsbild att göra, man tolkar in det mann upplever i olika tro.
Kristendomen förklarar inte chakra eller energier. Där beskrivs bara andliga makter och änglar. Har tittat lite efter det i Bibeln. Därför brukar många kristna kalla det nonsens eller andar. Finns liksom inget mittemellan.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Meditation?

Post by Klankedinken »

Zoidar wrote: 11 Sep 2021, 14:44
amandara wrote: 11 Sep 2021, 14:39 Nej det är klurigt. Hur man tolkar det har med ens världsbild att göra, man tolkar in det mann upplever i olika tro.
Kristendomen förklarar inte chakra eller energier. Där beskrivs bara andliga makter och änglar. Har tittat lite efter det i Bibeln. Därför brukar många kristna kalla det nonsens eller andar. Finns liksom inget mittemellan.
Det kanske är guds sätt att straffa dig för att du strulat runt med annan andlighet? ;)...

Annars har jag sett ett avsnitt i House M.D där en person får stöttar för att han utsatts för radioaktivitet för länge.. Han hade ingen benmärg!
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12919
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Meditation?

Post by amandara »

Kristendomen och alla andra religioner är trosuppfattningar som inte omfattar all kunskap. Tex har ingen religion kommit på det världsomvälvande penicillinet. Man får nog plocka kunskaper och erfarenheter lite häromdär ifrån.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Meditation?

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 11 Sep 2021, 14:54 Kristendomen och alla andra religioner är trosuppfattningar som inte omfattar all kunskap. Tex har ingen religion kommit på det världsomvälvande penicillinet. Man får nog plocka kunskaper och erfarenheter lite häromdär ifrån.
Du är som en religion då för du har inte kommit på nånting? ;P
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12919
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Meditation?

Post by amandara »

När jag var psykotisk, och kände att el gick genom kroppen, var min tolkning att vården som jag var livrädd för, utsatte mig för medicinska experiment. De skickade på mig el från eluttag - var vad jag trodde. Den förklaring som jag kunde komma fram till med min världsbild. De ville driva mig till självmord, för att de plågade mig så mycket, var min tro/världsuppfattning. Hur jag kunde tolka det oförklarliga på NÅGOT sätt. Jag skyddade mig så gott jag kunde, mån om livet som jag var, men att det kunde komma inifrån, hjärnan, hade jag inte en tanke på.
Last edited by amandara on 11 Sep 2021, 15:00, edited 1 time in total.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36018
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Meditation?

Post by Geta »

Det var ren slump att man kom på penicillinet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply