Livsleda

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36573
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Livsleda

Post by Geta »

Jag är också väldigt nyfiken och underhåller nyfikenheten.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Livsleda

Post by Fantasio »

Jag borde inte klaga då jag lever i ett än så länge skapligt fungerande land, vilket ger mig ersättning utan motprestation. Men jag klagar ändå. Tanken på att bli gammal och skröplig skrämmer mig. Ibland funderar jag på det förbjudna bara för att slippa hamna på ålderdomshem. Dessutom saknar jag mina föräldrar och min kompis, vilka alla dog förra året. Tanken på att (kanske) få träffa dem i livet bortom döden är viktig för mig.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36274
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Livsleda

Post by memphis »

Geta wrote: 27 Aug 2021, 16:42 Det gäller att ha många kopplingar i hjärnan för att motverka depression,
läste jag just nu i senaste Vi-tidningen som kom idag.
Våra mediciner gör väl att vi får färre kopplingar i hjärnan tror jag. Det är ju dopaminet som ska sänkas.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36573
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Livsleda

Post by Geta »

memphis wrote: 06 Jun 2022, 20:21
Geta wrote: 27 Aug 2021, 16:42 Det gäller att ha många kopplingar i hjärnan för att motverka depression,
läste jag just nu i senaste Vi-tidningen som kom idag.
Våra mediciner gör väl att vi får färre kopplingar i hjärnan tror jag. Det är ju dopaminet som ska sänkas.
På så sätt blir vi deprimerade och låga. Man kan inte få allt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36274
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Livsleda

Post by memphis »

Man kan inte få allt (??!!) :lol: här sitter man utan egen familj, utan arbete, nästan utan pengar i en hyrd bostad. Man kan inte få allt!!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Livsleda

Post by Snuttan »

Det ordnar sig nog memphis :P .
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Livsleda

Post by Fantasio »

Mår dåligt o sa till en skötare att jag inte visste hur länge till jag orkar leva. Det kanske var dumt.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13067
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Livsleda

Post by amandara »

Nej. Det är bättre att be om hjälp. Se vad de kommer upp med. Hellre än att dö. Att dö är oåterkalleligt. Och du kommer att må bättre.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Livsleda

Post by Fantasio »

Jag mår så underligt ikväll. Känns som om min tid är kommen fast en del av mig vill leva ett tag till. Svårt att förklara. Jag har blivit mindre rädd för döden nu när mamma och pappa och min syster alla är borta. Vill ha någon att prata med om tunga saker.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13067
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Livsleda

Post by amandara »

Hjälp mig med mina samvetskval. Jag har dejt med Bengt men jag har avstyrt. Det känns för jäkla dåligt. Man gör inte så. Säger den väluppfostrade flickan i mig. Men jag gjorde det ändå. Känner mig usel, menlös, värdelös.

Men för någon vecka sedan drömde jag en dröm. Någon, annan, ville att jag skulle sparka på Loppan. Jag är en sjuk vara till lags människa. Så av bara farten sparkade jag på Loppan. I den kontexten. Hon var så liten och ynklig. Jag vaknade svettig och full av ågren och ruelse.

Jag har aldrig någonsin gjort Loppan illa.

Men den känsla jag fick ifrån drömmen är att jag gör det med mig själv. Går över gränser - för att pleasa. Jag har aldrig någonsin gjort Loppan illa! Och kommer aldrig att göra!

Som duktig flicka är det lätt att dras in i skit. För man vill att allt ska vara bra. Som på KOPPLERIsajten badoo - sexsnack. Jag tror att jag säger ifrån men de fattar inte utan fortsätter. Jag har lagt ner badoo. Det ger mig sånt själväckel- att konfronteras mot dessa som har sex som vapen.

Hur Loppan hamnade i allt detta i min dröm vet jag inte. Men det ger mig en styrka. Jag känner - skulle jag utsätta Loppan för det här? när män riktar sin dyngkåta sexualitet mot mig. Skulle jag sparka Loppan. Nej. Ska jag låta mig dras in i sexualism? Nej.

Loppan ger mig styrka att stå upp för mig själv. Även om det var en jävligt obehaglig dröm. Jag skulle aldrig göra Loppan illa. Jag ska aldrig göra mig själv illa.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13067
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Livsleda

Post by amandara »

Alltså det är läskigt det här. Med att ha en partner I sitt liv. Nu ska jag inte ha det men. Bara tanken på det. Jag har ett så himla bra liv som jag har det. Såklart man vill träffa någon, en decsent man. Men ändå inte. En är som ungkarlsflicka ut i fingerspetsarna. Det som gjorde mig mest orolig var nog att han var så kort i tonen.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18395
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Livsleda

Post by Krokus »

amandara wrote: 31 May 2023, 12:27 Jag tror att jag säger ifrån men de fattar inte utan fortsätter.
Antagligen fattar de visst att du inte vill, men de bryr sig inte. Irriterande.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply