Jobbigt med sysselsättning

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Fantasio »

Geta, för egen del, eller menar du mig? Det är nog ett för stort steg att ta att börja på daglig verksamhet. Sedan finns inte så många olika arbetsplatser för sådant i min stad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Zoidar »

Jo, det är inte så lätt med sysselsättning, men jag mår inte bra utan heller. :mrgreen:
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35971
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Geta »

Det har blivit katastrof vad jag än haft för sysselsättningar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 21 Dec 2021, 20:33 Jo, det är inte så lätt med sysselsättning, men jag mår inte bra utan heller. :mrgreen:
Ursäkta om jag är nyfiken, men har du ett så kallat riktigt jobb med månadslön? Jag tror det.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 21 Dec 2021, 20:43 Ursäkta om jag är nyfiken, men har du ett så kallat riktigt jobb med månadslön? Jag tror det.
Man kan nog kalla kontaktperson och ledsagning riktigt jobb, men kontaktperson är väl egentligen mer ett uppdrag. Men visst har jag månadslön.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Zoidar »

Överväger att gå ner lite i tid i nästa år. Tycker det är ett tufft schema jag har nu. Skjutit mig själv i foten så säga.

Image

Geta hade nog rätt.

Image
Last edited by Zoidar on 21 Dec 2021, 21:07, edited 1 time in total.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Fantasio »

Min före detta arbetskamrat ringde mig i somras och undrade om jag ville bli hans kontaktperson. Jag svarade ja på stående fot. Jag gör det inte för pengarna, jag gör det för att han är en bra vän. Men han kanske är irriterad på mig att jag besöker honom så sällan. I lördags gjorde jag det, gången inan var 28:e augusti när han fyllde år. Jag hoppas att hans god man är hos honom när jag är där.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Klankedinken »

Är det timlön som kontaktperson? Är det betalt per gång? Jag vet inte ?!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Zoidar »

Klankedinken wrote: 22 Dec 2021, 06:44 Är det timlön som kontaktperson? Är det betalt per gång? Jag vet inte ?!
Arvode och omkostnadsersättning på kontaktperson, en fast summa oberoende på hur mycket du jobbar. Lön en gång i månaden.

Timlön på ledsagning.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Klankedinken »

OK!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Zoidar »

Gjort om mitt schema nu. Tror det blir bra. Ledig tre dagar, jobbar fyra. Gäller fr.o.m. januari.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Fantasio »

Ni är så duktiga som stretar på med jobb eller sysselsättning. Själv står jag som utanför samhället och bara tittar på.
Post Reply