Jobbigt med sysselsättning

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6519
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Hercules723 »

memphis wrote: 29 Jun 2021, 14:32 Jag har aldrig haft nån sysselsättning. Det passar inte mig eftersom jag är asocial, och precis som Fantasio har jag inte tålamod att umgås med utvecklingsstörda även om de säkert är fascinerande människor att lära känna. Jag tycker om dem, men orkar inte själv med dem, om man säger så.

Skulle kunna tänka mig en sysselsättning om jag kunde ha hunden med mig som stöd. Men tror inte att hundar brukar vara tillåtna. Får se när jag kommer in till stan. Kanske finns något " hus" där man kan gå till för en fika iaf.
Du kan gå till Kärngården Personalkooperativ ekonomisk förening

Finn om du googlar. Går att köpa fika där. fast där är mest gamlingar.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13200
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by amandara »

Jag skulle lite vilja flytta till Västerbotten, till den lilla by jag bodde i ett par år och där min mamma kommer ifrån. Så fasansfullt vackert nere vid älven. Var dit en sväng i höstas. Men jag lämnar inte mina föräldrar på deras ålderdom och för att bo där måste jag ha råd med bil. Men drömma går ju.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Fantasio »

Jag har snart gått utan sysselsättning i tre år och saknar den inte. Jag har blivit en goddagspilt och trivs med det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Fantasio »

När mamma och pappa är borta kanske jag vill ha en sysselsättning igen. Jag vet att jag svänger mycket gällande sysselsättning. Men är så förbaskat morgontrött, så det stupar väl på det då. Skulle kunna tänka mig att stå i caféet på mötesplatsen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23247
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 02 Sep 2021, 16:12 När mamma och pappa är borta kanske jag vill ha en sysselsättning igen. Jag vet att jag svänger mycket gällande sysselsättning. Men är så förbaskat morgontrött, så det stupar väl på det då. Skulle kunna tänka mig att stå i caféet på mötesplatsen.
Du kanske kan jobba kväll eller eftermiddag? Jag börjar sällan innan kl. 12
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36951
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Geta »

Jag trivdes också bäst när jag jobbade eftermiddag halvtid.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23247
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Zoidar »

Gillar inte tidiga morgnar. Jag har inget att göra på morgonen. Känner mig mest som en luffare på morgonen om jag inte har något att göra.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36694
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by memphis »

Jag skulle inte heller palla med börja tidigt på morgonen. Behöver lugn och ro när jag vaknar och ingen stress med i bilden.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3485
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by 1Dave »

Kan tänka ibland att det är tråkigt att behöva medicinera bort den man är bara för att passa in.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Fantasio »

När jag jobbade jag dagtid gick jag upp klockan sex som senast. Det skulle jag aldrig klara idag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36951
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Geta »

När jag jobbade, började jag kl.7.00. Det var en plåga.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Krokus »

Samma här, jag klev upp kl 0400 förut när jag jobbade. Dåligt betalt var det också. Nu i mitten augusti var det tio år sedan jag sade upp mig. Ett av mina bättre beslut i livet.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply