Gamla föräldrar

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Gamla föräldrar

Post by Klankedinken »

Fantasio wrote: 09 Oct 2021, 17:09 Idag fick mamma och pappa hålla tillgodo med frysrätter. Men imorgon ska jag handla åt dem (och mig) på Subway. American steakhouse melt, den dyraste smörgåsen.
Gott!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Mamma orkar inte betala sina räkningar själv, så min syster fick ta med sig en bunt hem. Hon ska även föra över pengar till mig för de matinköp jag gjort åt mina föräldrar. Mamma har inte långt kvar och det smärtar och gör mig så ledsen.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13135
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Gamla föräldrar

Post by amandara »

Förstår att du är ledsen. Våra föräldrar är ju de de är, de som skapat oss, ingjuta liv i våra lemmar, tagit hand om oss och värnar om oss - och en vacker dag ska de lämna oss. Kvar. Det är stort. För stort för att ta in. Att det en dag verkligen sker. Ta vara på stunden som är nu, med dem.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Gamla föräldrar

Post by Klankedinken »

Det är många som säger att dom känner att dom tagit sina föräldrar för givet! Det tror jag inte du har Fantasio! Du hämtar ju matlådor åt dom!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36879
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Gamla föräldrar

Post by Geta »

Fantasio,

Vilken tur att du har en syster kvar i livet och som bor nära dig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Tack ska ni ha för era kommentarer. Det är som sagt tur att jag har en syster som hjälper till.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Må så vara att jag har hungerfantsaier, men jag funderar på att beställa mat från Spicy hot imorgon. Tyvärr får man betala extra om man vill ha nudlar istället för ris. Ska även beställa två portioner vårrullar. Jag bjussar mina föräldrar på maten som en fin gest från min sida. Jag vill ha kryddstark mat, vet inte om det existerar hos matkedjan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Efter injektionen imorgon hade jag tänkt att gå till Hemköp på Kungsgatan. Inte långt därifrån ligger Spicy hot. Funderar på att ringa mamma och höra om hon o pappa vill ha thaimat imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Åh jag tycker så synd om min pappa. Han lägger sig i sängen bredvid min mamma. Han vill inte bli änkling och söker samvaro med mamma.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Gamla föräldrar

Post by Miika »

Vad sorgligt, skickar styrkekramar till dig
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Tack, Miika.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Vården har delat på föräldrarnas dubbelsäng, mamma har en specialsäng. Jag var där vid tio över fyra och stackars pappa hade lagt sig i sin säng. Han känner sig så ensam utan mamma. Fy fanken, nu gråter jag. Jag köpte två mindre chokladkakor, en till mig och en till pappa. Frågan är om han lyckas öppna den.
Post Reply