Punktråden

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Punktråden

Post by Fantasio »

Min väg till punken började med Ebba Grön. Jag har kvar alla deras singlar om än i dåligt skick. Sedan blev det Sex Pistols och andra brittiska band som t ex Charged GBH. Politik bryr jag mig inte om, jag blir på bra humör av riviga låtar.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18525
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Punktråden

Post by Krokus »

För mig var det också Ebba Grön, fast jag fanns inte när de spelade, utan jag upptäckte dem runt år 2000.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Punktråden

Post by Fantasio »

Ja, du är ju 20 år yngre än mig, Krokus. Jag minns att min storasyster och en vän till henne gick till Hageby Centrum och köpte "Kärlek och uppror" till mig när jag var 12 o skulle fylla 13.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13127
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Punktråden

Post by amandara »

Mitt första möte med Ebba Grön var när jag tror jag var 10 år, och vaknade upp av klockradion och Guld och döda skogar. Det var passande då jag var i Västerbotten och morfar hade skog. Sedan dess har jag politiskt stått med en fot i vänster och ett i höger.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Punktråden

Post by Fantasio »

"The power of lard" och "The last temptation of Reid" med bandet Lard har jag inte på CD. Däremot har jag "Pure chewing satisfaction" och "70:s rock must die". Den senare är det senaste bandet har släppt och det hela 21 år sedan. Det är Jello Biafra som är sångaren, en duktig artist.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Punktråden

Post by Fantasio »

Jag lyssnar på UK Subs. De har tre covers på skivan jag har. "Immigrant song" av Led Zeppelin, "We will rock you" av Queen och "Keep on rocking in the free world" av Neil Young.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Punktråden

Post by Fantasio »

Jag glömde en cover UK Subs har gjort. Nämligen The Who's slagdänga "My generation". Det är den enda låt jag känner till med det bandet.
User avatar
Snurre
Silvermedlem
Posts: 1935
Joined: 10 May 2021, 17:48

Re: Punktråden

Post by Snurre »

Lastkaj 14 har släppt en ny EP som heter Plan B som jag lyssnar på nu :)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Punktråden

Post by Fantasio »

Jag lyssnar på "The great rock'n'roll swindle" med Sex Pistols. Utgiven efter att Johnny Rotten hoppat av bandet. Den klart bästa låten är "Friggin' in the riggin', låten som avslutar filmen med samma namn som albumet. Ett potpurri skulle man kunna säga.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18525
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Punktråden

Post by Krokus »

Snurre wrote: 23 Oct 2021, 19:41 Lastkaj 14 har släppt en ny EP som heter Plan B som jag lyssnar på nu :)
"Självhjälp" är bäst. 8-)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Snurre
Silvermedlem
Posts: 1935
Joined: 10 May 2021, 17:48

Re: Punktråden

Post by Snurre »

Krokus wrote: 09 Nov 2021, 11:31

"Självhjälp" är bäst. 8-)
Har inte lyssnat så mycket på den så har ingen favorit än. Men lyssnar på "Självhjälp" nu och visst är den bra :)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Punktråden

Post by Fantasio »

Jag var inne på "Alternative tentacles", Jello Biafras egna företag/skivmärke. Jag måste in och kolla igen och se om man kan beställa CD:s från dem utan mellanhänder.
Post Reply