Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 17 Dec 2023, 21:55 Tror du kan få två Tripple cheeseburger för 80kr.
Okej, tack för uppgifterna. Jag hade tänkt ta en kycklingburgare, oklart om jag någonsin har ätit en sådan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Allt blir alltid dyrare varefter åren går. Jag borde kanske inte häpna över matpriserna. Och så har vi ju detaljen inflation också. Men tycker ändå att hundra kronor är rätt nära smärtgränsen för mig. Det får dröja tills jag handlar snabbmat igen.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6646
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tråden om snabbmat

Post by Hercules723 »

Jag har tänkt åka till Frasses och käka. Jäkligt lägesedan det blev burgare för jag slutade beställa på lokala grillen
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag tror inte att min pizzeria har öppet imorgon. De har så gott om kunder att de kan kosta på sig att ha stängt röda dagar. Synd, för jag vill gärna ha en pizza imorgon. Får gå till min lokala sillstrypare och handla färdigmat eller kanske grillade kycklingdetaljer. Men en hel pizza tycker jag mättar mer än en hel kyckling.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Hercules723 wrote: 23 Dec 2023, 10:40 Jag har tänkt åka till Frasses och käka. Jäkligt lägesedan det blev burgare för jag slutade beställa på lokala grillen
Får man fråga varför du slutade att beställa mat därifrån? I min stad finns bara två Sibylla. Men vi har ett hak kallat Leons, vilket jag tror mig veta är känt över vissa delar av landet. Stora portioner, bra potatismos och tjocka, räfflade pommes frites, precis som jag vill ha det. Jag har långt gångna planer på att gå till Spicy hot och beställa en meny plus två vårrullar. Om jag nu kommer upp skapligt imorgon.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6646
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tråden om snabbmat

Post by Hercules723 »

Fantasio wrote: 26 Dec 2023, 21:28
Hercules723 wrote: 23 Dec 2023, 10:40 Jag har tänkt åka till Frasses och käka. Jäkligt lägesedan det blev burgare för jag slutade beställa på lokala grillen
Får man fråga varför du slutade att beställa mat därifrån?
Hen sa inte till att det ingår läsk med hamburgaren (superskrov) och jag hade glömt det men kom ihåg det på vägen hem. Sista gången!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37242
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tråden om snabbmat

Post by Geta »

Nu har jag räknat ut vad min mat kostat i år. Den har inte blivit dyrare än vad förra årets mat kostade. Nu köper jag inte snabbmat.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6646
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tråden om snabbmat

Post by Hercules723 »

Geta wrote: 27 Dec 2023, 19:47 Nu har jag räknat ut vad min mat kostat i år. Den har inte blivit dyrare än vad förra årets mat kostade. Nu köper jag inte snabbmat.
Mormor fyller 99 år om ett halvår. Hon åt pizza en gång på äldre dar men klagade på läsken och pizzan! Tror aldrig hon ätit hamburgare men brukade laga pannbiff med lök, brunsås och potatis och rivna morötter. Den exekutiva förmågan var det aldrig nåt fel på.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Min gammelmormor, vilken avled innan jag föddes, fick glass på sin dödsbädd. "Kan jag få mer av det kalla?" sa hon, hon tyckte det var gott.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37242
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tråden om snabbmat

Post by Geta »

Min mamma som skulle vara 104 år i år gillade hamburgare från McDonalds.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6646
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tråden om snabbmat

Post by Hercules723 »

Det är inte fy skam med McDonald's. :)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Mina föräldrar handlade på Burger King i sin krafts dagar. Det hände att jag köpte dem snabbmat. De gillade även Subways mackor. Och så Spicy hot, men pappa ville ha nudlar och inte ris.
Post Reply