Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Faktiskt varnade mamma mig för att äta deras kyckling. Hon hade läst att den ej var värdig som människoföda. Hon hade säkert rätt. Men jag bara glufsar i mig, jag är ingen finsmakare.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Inte kan jag väl vara ensam om att äta snabbmat på forumet? Jag gör det inte så ofta numera, men några gånger per år blir det väl. Det tycker jag inte är mycket att bråka om. Vore kul att höra om era snabbmatvanor.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18672
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tråden om snabbmat

Post by Krokus »

Nja, det är rätt sällan som jag äter snabbmat. Senaste gången var i fredags då jag åt en tunnbrödrulle, men den smakade konstigt så jag slängde halva. Den var dyr, tror runt 80kr. Slöseri på pengar! Och ja, pengar är främsta anledningen till att jag sällan äter snabbmat.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Krokus wrote: 03 May 2022, 22:31 Nja, det är rätt sällan som jag äter snabbmat. Senaste gången var i fredags då jag åt en tunnbrödrulle, men den smakade konstigt så jag slängde halva. Den var dyr, tror runt 80kr. Slöseri på pengar! Och ja, pengar är främsta anledningen till att jag sällan äter snabbmat.
Jag minns att du skrev om tunnbrödsrullen, Krokus. 80 kronor för en var dyrt, för jag tycker det är i minsta laget portionsmässigt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23359
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Käkade 150g hamburgare idag på pizzaställe.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Det låter gott, det, Zoidar. Lika mycket kött som Sibyllas Super star.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18672
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tråden om snabbmat

Post by Krokus »

Fantasio,

Det var till och med 90kr, men då ingick en Pucko. :o
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8224
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tråden om snabbmat

Post by Richard »

Undvik KFC!

De behandlar sina kycklingar grymt i väntan på att de ska mördas!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Är kycklingen man köper i mataffären bättre, är kycklingen behandlad humanare än på snabbmatshak?

Själv har jag blivit hungrig igen efter min middag. Vill ha hamburgare. Vill ha!
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8224
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tråden om snabbmat

Post by Richard »

Fantasio wrote: 04 May 2022, 20:07 Är kycklingen man köper i mataffären bättre, är kycklingen behandlad humanare än på snabbmatshak?

Själv har jag blivit hungrig igen efter min middag. Vill ha hamburgare. Vill ha!
Oftast, man ska helst kolla innan hur kycklingarna har växt upp, gärna från en lokal producent där de fått röra sig fritt. Men KFC föder ju upp egna kycklingar under fruktansvärda förhållanden. Tror inte t.ex McDonalds är så mycket bättre heller.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag är lite skeptisk till kyckling som snabbmat. Det är väldigt viktigt att den blir genomstekt annars kan man bli rejält sjuk. En period köpte jag så kallad kycklingrulle. En kebabrulle utan kebab, men med kyckling. Köpte den på pizzerian närmast mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Eftersom jag rätt nyligen har ätit är jag inte det minsta sugen på snabbmat. Men om kvällarna brukar suget komma, då surfar jag runt på olika ställen och läser menyerna. Då lockas jag av pizza och annat gottigott.
Post Reply