Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jaha, då var kvällen här med kurr i magen och snålvattnet rinnandes. Är mest sugen på Subway. Fast McDonald's var ju evigheter sedan jag åt. Jag gick dit en kväll och stod vid pekskärmen som ett fån och som tur var hjälpte en anställd mig att beställa. Förutom den gången har jag nog inte varit på McDonald's på minst tio år.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

"Italian B.M.T.® är en fullmatad sub med salami, pepperonikorv, skinka* och ditt val av grönsaker. Smakrik och generös – en smörgås du knappt kan vänta med att sätta tänderna i. *Sammanfogade bitar av kött."

Det låter inget vidare med "sammanfogade bitar av kött". Tarmar och annat jox som sopas upp från golvet antar jag. Men gott är det. Jag äter det mesta och lite inälvor kan jag ta. Nej, men seriöst: "sammanfogade bitar av kött", låter inte det lite mysko?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Eftersom jag har sprutgrupp idag missar jag dagens varma lunch. Blir kanske en macka från Subway istället. En American steakhouse melt kanske.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Nu hade inte en kebabrulle suttit helt fel. Börjar bli småhungrig. Så här dags har de flesta pizzeriorna stängt och tur är väl det, för jag försöker leva snålt. Det finns ett McDonald's som har öppet dygnet runt, men det ligger en halvtimmas promenad bort.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3421
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Tråden om snabbmat

Post by 1Dave »

Brukar köpa en pizza med falafel på som är riktigt god. Men blev falafeltallrik häromdan då jag blev sugen på pommes.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

På Spicy Hots hemsida står det två olika priser för varje rätt. T ex 99/115 kr. Den billigare summan borde väl vara för hemtagning av maten och det dyrare att äta där. Eller? Panangcurry med biff eller kyckling retar mina smaklökar. Men jag blir inte proppmätt på ett sådant mål, så jag tänker beställa en portion vårrullar för 35/40 kronor. Det är fasligt dyrt, då man bara får två per portion. Men ibland får man unna sig lite extra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

En pizza skulle inte sitta fel. Vill ha en med tabasco på, den kan heta Mexicana. Vill ha lite hetta i maten, även fast den tyvärr är beskedlig hos pizzerian. Eller så blåser jag mer pengar och handlar på Spicy hot. Man kan beställa extra ris för 13 kronor, det var inte så farligt. Det ska väl mätta till och med mig? Jag gillar den sås man får till maten som kommer i en pytteliten behållare. Den häller jag över riset. Det blir billigare att beställa extra ris än två vårrullar. Jag får köra på det då.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22938
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Blev en kycklingsallad på Max.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 17 May 2022, 00:00 Blev en kycklingsallad på Max.
Det visste jag inte ens att de serverade. Var den god? Vad var det i den?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22938
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 17 May 2022, 00:03 Det visste jag inte ens att de serverade. Var den god? Vad var det i den?
Den var rätt enkel. Lite sojabönor, inlagd lök tror jag det var, bulgur, linser tror jag och salladsblad och kyckling. Egentligen inte värd pengarna.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 17 May 2022, 00:07 Den var rätt enkel. Lite sojabönor, inlagd lök tror jag det var, bulgur, linser tror jag och salladsblad och kyckling. Egentligen inte värd pengarna.
Det har hänt några gånger att jag köpt sallad från närmaste pizzerian. Brukar ta pasta i den och svamp. Men det är ett helt företag att få bort locket när jag kommer hem med den. Får hugga med kniven i locket. Tror man får välja fem tillbehör förutom kanske sallad och tomat.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22938
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

De har ett salladsställe vid mitt gym där de gör fantastisk sallad. Synd de inte har nattöppet.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Post Reply