Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tråden om snabbmat

Post by Krokus »

Ibland ser jag Foodorabud som åker i kollektivtrafiken. Nä, usch vilket stressigt och underbetalt jobb!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12636
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Tråden om snabbmat

Post by zoegas »

Det är invandrare allihop som utnyttjas med.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

I min stad finns det både cykel- och mopedbud samt mindre personbilar som kör ut maten. Jag beställde hem en gång, men det var för ett par år sedan, så minns inte hur det löste sig med betalningen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag blev lite besviken på kebabrullen jag åt i torsdags, nästa gång ska jag beställa gyros. Är det kebab eller gyros muselmaner inte äter? Har glömt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23217
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Väl gris judar och muslimer inte äter?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Är sugen på att beställa från McDonald's imorgon. Ponera att jag klickar i de burgare jag vill ha, hur gör jag med betalningen? Ska man dra kortet i en läsare, eller betalar man framme vid disken? Vill ha Spicy chicken McNuggets, gärna den med 20 bitar. Och så en Big Mac såklart.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23217
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 27 May 2022, 23:36 Är sugen på att beställa från McDonald's imorgon. Ponera att jag klickar i de burgare jag vill ha, hur gör jag med betalningen? Ska man dra kortet i en läsare, eller betalar man framme vid disken? Vill ha Spicy chicken McNuggets, gärna den med 20 bitar. Och så en Big Mac såklart.
Tror du kan välja betala direkt med kort i automaten eller i disken.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Sist jag var på McDonald's fick jag hjälp av en i personalen att beställa. Det var första gången jag besökte stället med det nya systemet. Kan tänka mig att det snabbar på processen att få sin mat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Blir man mätt på en Big Mac? Jag tvivlar. Vill köpa till Spicy chicken McNuggets. Det finns så mycket gott att äta, inte bara på McDonald's. Är sugen på friterad kyckling, men verkar inte finns något ställe som säljer det i denna stad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23217
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Man får trycka 3-4 bigmac för bli mätt.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag lyckades stå emot suget efter snabbmat idag. Avbröt tittandet på fotboll och gick till affären o handlade en kartongrätt. Det är allt jag ätit idag. Min dröm om hamburgare och annat gott kvarstår, men har ofta inte hjärta att lägga en dryg hundring om dagen på lite mat. Skulle med lätthet kunna äta för i alla fall 200 spänn på McDonlad's skulle jag tro. Inga priser står utskrivna på McDonald's hemsida, det är riktigt svagt.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36908
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tråden om snabbmat

Post by Geta »

Varför måste svenskarna ha hemkörning av mat. Det blir ju motion att
själv gå och handla. Jag tycker att det är helknasigt med all hemkörning.
Gamla, sjuka och handikappade är ett undantag.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply