Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6511
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tråden om snabbmat

Post by Hercules723 »

Nu blev jag sugen på sån mat.. . Nudlar hade inte varit fel, längesedan
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag grunnar på att göra som så många andra; Köpa mig en pizza på nyårsdagen. I så fall får det bli att beställa enklockan tolv, eller när de nu öppnar. Jag är lite sugen på en panpizza även fast det blev helt fel sist jag beställde en. Fick själv välja vad som skulle vara på den och det blev inte speciellt gott. Tror bara de har tre att välja på. Jag vill ha en Italiano, eller vad den heter. Tveksamt om jag orkar en hel, men då har jag lite till kvällen. Kall går bra också.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Om inte mitt sällskap vill gå till någon pub efter bion ska jag be syrran följa med mig till McDonald's. Tror jag ser på skärmen vad det står, men att klicka rätt är det svårare med. Hade tänkt ta en vanlig hamburgare och en kycklinghamburgare. Pommes till det och gärna chicken nuggets också.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6511
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tråden om snabbmat

Post by Hercules723 »

Tycker McDonalds skärmar är krångliga. Burger King är enkla.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag antar att de vil att man beställer via pekskärm för att hålla personalen på ett minimum. Vad var felet med muntlig beställning?
femfemman
Litiummedlem
Posts: 324
Joined: 30 Dec 2023, 12:08

Re: Tråden om snabbmat

Post by femfemman »

Jag tycker pekskärmar på restauranger och snabbmatsställen verkar grymt ohygieniska. Inte bra om man som på McDonalds oftast äter med händerna.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

femfemman wrote: 03 Jan 2024, 22:04 Jag tycker pekskärmar på restauranger och snabbmatsställen verkar grymt ohygieniska. Inte bra om man som på McDonalds oftast äter med händerna.
De brukar ha behållare med handsprit.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Som vanligt sitter jag och är hungrig/sugen. Vill helst beställa en panpizza imorgon, men tänk om jag kröker ihop på vägen till eller från pizzerian. Om jag inte tar mig dit även fast jag beställt en pizza. Eller om jag tappar den på backen på vägen hem.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36928
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tråden om snabbmat

Post by Geta »

Har du inte någon stor kasse som du kan ha pizzan i?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12648
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Tråden om snabbmat

Post by zoegas »

Vissa pizzerior har pizzakassar. Som en ica kasse med 4 utklippta hörn,
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

En kompis och en till har en sida på Facebook där de lägger ut vad de äter. Upptäckte den idag. Det var fasligt vad ofta de äter snabbmat. Det var pizzor, det var kebab i stora lass. Såg ju väldigt aptitligt ut på bilderna. Nu suger det i magen på mig, jag vill också ha en stor pizza. Men en pizza blir dubbelt så dyr som en varm rätt från speceristen. Men någon gång ibland kan man ju synda. Jag har inte ätit snabbmat än i år.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag funderar på att köpa en pizza imorgon. Kompisen bor nära en pizzeria. Men vem gör inte det, hela staden är nedlusad med pizzzerior.
SATURNUS (hot: )Salami, champinjoner, räkor, gröna oliver, paprika, lök, tabasco 125:-. Väljer bort oliverna. Eller blir det en kebabrulle?
Post Reply