Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Geta wrote: 11 Aug 2022, 20:17 Jag köper fryst pizza men äter bara en halv åt gången. Annars rusar
blodsockret.
Du kör pizzan i ugnen, antar jag. Det har jag aldrig provat på. Lägger man pizzan på ett fat som tål värme?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36974
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tråden om snabbmat

Post by Geta »

Jag lägger pizzan på en plåt i ugnen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Ska man ha ugnsfolie på plåten? Vilket gradantal ska det vara?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36974
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tråden om snabbmat

Post by Geta »

Nej man behöver ingen folie på plåten. Man får diska plåten efteråt.
Jag kommer inte ihåg gradantal men det är 200 grader och mera.
13 minuter ska den frysta pizzan vara i ugnen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Okej, då vet jag. Tror bestämt jag testar att köpa en ugnspizza. Men tycker det är drygt att vänta på att ugnen ska bli lagom varm. Dr Oetker's pizzor har man ju hört talas om.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag har vissa funderingar på att gå till Max och köpa två hamburgare. Är det samma beställningssätt som tidigare, att man beställer vid sidan av kassan och sedan flyttar sig åt höger för att bli serverad det man har beställt? har inte tänkt att äta burgarna där, utan hemma, så får köra dem i mikron, men det har jag inga problem med.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23274
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 11 Aug 2022, 22:20 Jag har vissa funderingar på att gå till Max och köpa två hamburgare. Är det samma beställningssätt som tidigare, att man beställer vid sidan av kassan och sedan flyttar sig åt höger för att bli serverad det man har beställt? har inte tänkt att äta burgarna där, utan hemma, så får köra dem i mikron, men det har jag inga problem med.
Man beställer på datorn och man får ett nummer. På skärmen syns det när det är klart och då är det bara att hämta.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Okej, då vet jag. Jag har ju lite taskig syn, så jag kanske struntar i det då. Att man ska tvingas att krångla med skärmar bara för att få sig lite mat.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23274
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 11 Aug 2022, 22:26 Okej, då vet jag. Jag har ju lite taskig syn, så jag kanske struntar i det då. Att man ska tvingas att krångla med skärmar bara för att få sig lite mat.
Det går att beställa i kassan också.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Vad bra. Blir det inte lätt trängsel kring beställningsskärmen när det är mycket folk där? Svårt att se när ens mat är klar? Jag tror jag kör på McDonald's, det ligger mycket närmare mig. Fast Max hamburgare ser ju delikata ut.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23274
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Tror jag ska dra till Max. Inne på kycklingsallad.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 11 Aug 2022, 22:55 Tror jag ska dra till Max. Inne på kycklingsallad.
Har du nära till Max, Zoidar?
Post Reply