Lider du av vanföreställningar?

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Fantasio »

Jag är förföljd av kommunister. Jag skrev på bloggen att jag skulle upp till psyket och första gången jag fick gå ut med personal hade de klistrat sina äckliga klistermärken på lyktstolparna. Jag var en tung pjäs i den nationella rörelsen och hålls under lupp. Både av snuten (grisen) och kommunister. Men jag kommer alltid att vara en vän av det goda, det sunda.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Geta »

Jag har blivit hämtad av polisen en gång. De var hur trevliga som helst.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18552
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Krokus »

Jag har också blivit hämtad av Polisen en gång. De verkade lite obekväma, och frågade om jag brukar vara våldsam. Jag svarade att jag bara ville sova. Hela händelsen var pinsam och mina grannar var rädda för mig lång tid efter polishämtningen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Geta »

Ja, jag är säker på att mina grannar såg polisbilen och två uniformerade
polismän som hämtade mig. Jag tyckte att de kom som två skyddsänglar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Klankedinken »

Dum dum dööö!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18552
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Krokus »

Geta,

Var det efter detta som du flyttade till grannstaden?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Geta »

Nej, det var 1984 som jag blev hämtad av polis. Det är preskriberat.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9116
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Miika »

Några år sedan ringde min mamma till psyk och sade att jag inte fick den hjälpen jag behövde. Det slutade med att min läkare och en sjuksköterska ringde på hemma hos mig, men jag vägrade släppa in dom. Då ringde de efter polisen som hämtade mig. Döm om min förvåning ha ha Jag följde med till akutpsyk., där jag var så sur att jag spillde vatten på personalen. Fick prata med en läkare som höll med om jag var varken psykotisk eller deprimerad och jag fick åka hem. Min mamma visste inte att det skulle gå så långt!
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Cosmos »

Jag har blivit hämtad av polis några ggr när jag levt om hemma eller på stan eller i samband med intoxer och då först till Ackis för magpumpning. Alla gånger har jag hamnat på samma avdelning till slut. Vid ett tillfälle blev jag LPT:ad då de trodde jag skulle ta livet av mig. I tre veckor fick jag skita med öppen dörr. Påfrestande!
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8150
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by wasp »

Nej! Har fortfarande känslor kvar för A. Hon var mitt livs kärlek, men hon har bott i USA under 30 år och flyttat hem till Sverige på gamla dar. Vi har ingenting gemensamt numera, förutom några få ungdomsvänner här i stan. Vi växte upp i samma stad och gick 3 år på gymnasiet i parallellklasser.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Geta »

Ser du A någon gång, wasp?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Koi »

Läkaren säger det
Post Reply