Lider du av vanföreställningar?

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Nobel »

När jag är psykotisk så tittar jag på nummerskyltar eftersom att jag tror att jag är förföljd av människor som åker runt i bilar.
'cause the freak inside controls my mind
chillstorm
Kiselmedlem
Posts: 7
Joined: 16 May 2021, 11:08

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by chillstorm »

Jag lider av vanföreställningen att jag ska bli en stor ledare och är med i ett jättestort ledarskapstest. Detta hade ju gått att hantera. Om det inte vore så att det finns massa bevis för att det verkligen är så. Det är de här bevisen som har gjort att jag fått psykos.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6529
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Hercules723 »

Nobel wrote: 14 May 2021, 13:46 Det har varit en lång och utmanande resa men det går med hjälp av metakognition - att försöka se tankarna ur ett tredjepersonsperspektiv.

Tror dock det är väldigt individuellt med hur framgångsrikt vanföreställningar går att få bukt med
Det där är riktigt klokt. Jag har gått på bara 3 kvällsdoser sedan 28 April. Det funkar bra och har inte mycket vanföreställningar alls. Om det dyker upp försöker jag tänka logiskt och mota bort den snabbt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17790
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Fantasio »

När jag har en släng av psykos så tror jag att jag är medlem i ett hemligt agentnätverk. Den vanföreställningen återkommer. Jag ställde mina tofflor på det "fyrkantsmönstrade" golvet på avdelningen. Jag hade räknat dem och kommit fram till var jag skulle ställa tofflorna. De skulle suga åt sig energi.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36992
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Geta »

Typiska vanföreställningar vid psykos!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17790
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Fantasio »

Jag märker att jag blir lite snurrig om nätterna. Får för mig att grannarna tvärs över gatan spanar på mig med kikare. Inte varje natt, men ibland.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8212
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Richard »

Fantasio wrote: 15 May 2021, 17:53 Jag minns en bild från gamla Viska. Det var två bilar parkerade bredvid varandra och den ena hade PSY och den andra KOS. Kul!
Jag hade PSY på min förra bil...

Image
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17790
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Fantasio »

Jag tror ärligt talat inte att polisen är intresserad av mig längre. Det var för mer än femton år sedan jag var avlyssnad och blev utsatt för ett värvningsförsök. Men jag försöker att inte bluddra om för privata saker över telefonen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17790
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Fantasio »

Det sägs från psykiatrihåll att jag har vanföreställningar om två organisationer jag kallar rätt och slätt "O" och "I". Tankarna på dem återkommer nästan varje dag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17790
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Fantasio »

En tanke jag inte kan släppa är att jag ska göra något och bli omtalad och berömd. Helst inte begå ett vansinnesdåd, utan rädda mänskligheten. Jag bidar min tid och väntar och väntar på mitt uppdrag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36992
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Geta »

Grandios vanföreställning.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17790
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lider du av vanföreställningar?

Post by Fantasio »

Det stod faktiskt i min journal att jag var grandios, eller vad det heter. Det är slöseri med mitt liv och min höga iq att bara sitta och glo.
Post Reply