Snacks

Recept på bra, lättlagad och billig mat.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1753
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Snacks

Post by Inwatto »

Jag fick giktsymptom (portvinstå) av en blodtrycksmedicin (Salures). Slutade med den och tre dagar senare var jag symptomfri! Det går ju inte att ta en förebyggande medicin och få våldsamma smärtor...

Mitt experiment med jordnötter hade jag övergivit för flera år sedan, så jordnötterna kan inte ha varit boven. Tyvärr minns jag inte namnet på kemikalien jag läst om som skulle ingå i jordnötter och vara bra för knäleden... Får väl knapra jordnötter om/när jag köper hem dom.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Jag har inte ätit mycket snacks på flera veckor, chips inte sedan april månad. Jag har en öppnad påse cashewnötter jag tagit lite av, den räcker säkert en vecka till. Cashewnötter är dyrt tycker jag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Jag är fortfarande inne på samma påse cashewnötter jag skrev om i förra inlägget. Det var bara en ful ovana jag hade att hela tiden stoppa något i munnen. Jag har vant mig av med det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Min påse cashewnötter är inte slut än. Det finns några nötter kvar. Jag har vant mig av med att stoppa något i munnen hela tiden. Fortsätter jag så här så lär jag tappa ett par kilon till i vikt.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1753
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Snacks

Post by Inwatto »

Jag köpte en påse 300 g jordnötter som jag åt upp på 4 dar. Gick nog upp 0.5 kg på det och vande mig vid en kaloririk diet. Inte bra. Nu har det gått ett par veckor och jag är fortfarande sugen på snacks. Dock inte jordnötter. Choklad ska det va´. Tur att Willys inte har 100 g Toblerone, för då hade jag köpt en sån idag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Jag har fortsatt hållit mig ifrån snacks och det är bra. Har kvar lite cashewnötter. Chips har jag inte köpt sedan i april och jag saknar dem inte. Jag har vant mig av att proppa munnen full med snacks.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1753
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Snacks

Post by Inwatto »

Bra, Fantasio! Snacks kallar jag "extramat", dvs det behövs egentligen inte för näringens skull, det är bara för humöret... :)

Ikväll vart jag sugen på något. Hade köpt hem riskakor med ostsmak, så det fick bli det. Rätt gott, faktiskt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Nu är det säkert en månad sedan jag köpte jordnötter. Chips har jag inte ätit sedan april månad. Det syns på magen och i ansiktet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Igår köpte jag en påse osalta jordnötter från Estrella. De är inte så goda, så påsen lär räcka länge. Nästa gång ska jag köpa cashew- eller pistagenötter.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1753
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Snacks

Post by Inwatto »

https://www.youtube.com/watch?v=RDurmJWVzCs

Tyvärr är klippet på engelska, men man kan se på bilderna vad han menar, så det är inte svårt att följa med.
1. Nötter - du har rätt Fantasio, som snacksar på nötter!
...
6. Popcorn
7. Tonfisk och gurka - är det gott???
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Jag har nu haft min påse jordnötter öppnad sedan den sjätte oktober. Har bara ätit lite av den.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 57788
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Snacks

Post by Nissegossen »

Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply