Snacks

Recept på bra, lättlagad och billig mat.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Snacks

Post by Klankedinken »

Köpte en liten påse chips idag.. den smällde jag i mig lätt!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Jag tröttnade på cashewnötterna o öppnade en påse dragerade nötter. Mycket godare, men onyttigt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Idag blev det en påse nötter igen: "St. Michael chip nuts sour cream & onion". Jag smällde i mig en hel påse häromkvällen. Försvinnande goda.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Jag åt upp hela påsen dragerade jordnötter jag köpte igår under kvällen. Det går inte att sluta äta dem, de är så goda. Ska bli intressant att väga sig på mottagningen imorgon, om vikten är på väg upp igen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Jag köpte Lindt choklad med 85% kakao. För mörk för mig. 70% är mycket godare.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Snacks

Post by Klankedinken »

Jag köpte lite naturgodis
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Jag hittade inga salta nötter i mataffären, så det fick bli Estrellas osalta jordnötter. Lite nyttigare, men inte så våldsamt goda.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Jag har börjat med att köpa jordnötter istället för chips. Trillade dit på chipsen jag tror förra veckan. Just nu äter jag "klassisk nötmix" från Estrella. Innan det hade jag osaltade jordnötter.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Det kanske blir en påse chips imorgon. Sitter sugen utan något tilltugg. Tänkte inte på att köpa nötter eller chips när jag var i mataffären, nu betalar jag priset för det. En påse chips någon gång ibland tycker jag inte är så farligt. Sist köpte jag så kallade linschips och de var goda, men påsen var lite liten. Det är svårt att sluta när man väl har börjat unna sig lite gott.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12619
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Snacks

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 07 May 2022, 22:27 Det kanske blir en påse chips imorgon. Sitter sugen utan något tilltugg. Tänkte inte på att köpa nötter eller chips när jag var i mataffären, nu betalar jag priset för det. En påse chips någon gång ibland tycker jag inte är så farligt. Sist köpte jag så kallade linschips och de var goda, men påsen var lite liten. Det är svårt att sluta när man väl har börjat unna sig lite gott.
Provat de veganska osdtbågarna? Det är grejer det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

zoegas wrote: 07 May 2022, 22:40 Provat de veganska osdtbågarna? Det är grejer det.
Nej, det har jag inte gjort. Visste inte ens om att de fanns. Jag tycker om ostbågar, men det sätter sig i tänderna.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12619
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Snacks

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 07 May 2022, 23:15
zoegas wrote: 07 May 2022, 22:40 Provat de veganska osdtbågarna? Det är grejer det.
Nej, det har jag inte gjort. Visste inte ens om att de fanns. Jag tycker om ostbågar, men det sätter sig i tänderna.
Där är typ bara hälften av kalorier än de vanliga ostbågarna. Det säger bara tjoff sen har man satt i sig hela påsen.
Post Reply