Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1767
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Inwatto »

Jag drömde om oändligheten och oändliga system. På frågan "Är universum oändligt?" svarade en man Ja... och darrade på läppen. Nej! svarade jag och en till. Vi är två mot en! triumferade jag och stod där med bevisbördan kvar.

Vi började undersöka fenomen som anses oändliga. Hittade en lapp det stod 30 på och 1 på raden under. När jag tog upp lappen, ändrade siffrorna sig och det började se ut som 74 istället för 30, men stannade på 44. 1:an blev en kanin. Jaja. Av det drog jag slutsatsen att det finns oändliga system 4 dimensioner bort.

Rätt givande dröm ändå.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6503
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Drömde att jag hade hand om jätteödlor. Sedan ändrade drömmen sig och jag hade hand om minigrisar. Jag skulle till en gård och lämna av grisarna, men för att gå dit gick man rätt över en strand. När jag var på stranden blev det högvatten och jag blev tvungen att gå tillbaka.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6503
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Krokus wrote: 30 Jul 2022, 10:15 I natt var någon ute efter Zoidar, men jag räddade honom. Han satte sig på mina axlar och jag flög i väg. Tyvärr orkade jag inte flyga så långt, kom bara till en lekpark där jag släppte av honom. Han fick sedan gömma sig i en tunnel i lekparken.
:lol: :thumbup: Zoidar den lille. :mrgreen:
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18552
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Haha, nja, han var för tung för mig och mina vingar.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Nobel »

Inwatto wrote: 30 Jul 2022, 10:25 Jag drömde om oändligheten och oändliga system. På frågan "Är universum oändligt?" svarade en man Ja... och darrade på läppen. Nej! svarade jag och en till. Vi är två mot en! triumferade jag och stod där med bevisbördan kvar.

Vi började undersöka fenomen som anses oändliga. Hittade en lapp det stod 30 på och 1 på raden under. När jag tog upp lappen, ändrade siffrorna sig och det började se ut som 74 istället för 30, men stannade på 44. 1:an blev en kanin. Jaja. Av det drog jag slutsatsen att det finns oändliga system 4 dimensioner bort.

Rätt givande dröm ändå.
Schysst dröm!
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Koi »

Drömde att låten Pepita Dansar fastnade i huvudet.

Den satt fast i huvudet även efter att jag vaknat.

Tamborito i Panamá
Tamborito, tamborito
Tamborito i Panamá


Ouch. Evert Taube. Öronmask.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18552
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt fastnade jag med foten i en rävsax och vaknade av att jag sparkade hej vilt i sängen. Sedan tog det +2h att somna om.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13135
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad drömde du i natt?

Post by amandara »

Jag drömde att en utetoa hade blivit överfull. Och att ett syskonbarn skulle ta tjänst hos en nyrik fiende.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18552
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Haha, blä vad äckligt! 💩
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13135
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad drömde du i natt?

Post by amandara »

Ja det var skumt.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Koi »

Jag drömde att en kille fick en container över sig. Sen skulle jag ringa 112. Hittade ingenstans i telefonen var jag skulle ringa. Glömde bort hur telefonen fungerar.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12619
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde att jag bodde på botten våningen. Så kom det en familj dit som bodde i huset. En muslimsk familj. Och en av deras småkillar gick in hos mig. Jag hörde han först när han utbrast "Hasch"!. Jag gick till honom och såg vad han såg. Det var kukar gjorda av gummi. Jag sade till honom att det var gummi och inte hasch, då såg han nästa och fråga "Är den kuken med gummi?" Och tänkte - "Nu blir jag ihjälslagen av föräldrarna, shit is over yo". Sen vakna jag. En plot twist var att jag hade Hasch i en låda på en hylla i en ask det stod Islam på.
Post Reply