Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Nobel »

Richard wrote: 23 Aug 2022, 16:06 Jag drömde att jag var i Frankrike med Ulf Kristersson, men han tyckte inte om mig för att jag bara sov. Sen var det en massa spökhus som vi skulle gå in i. Fullt med spöken som såg ut som min farmor o farfar. Så var det en massa spökfällor i husen, så man t.ex. kunde fastna i. Sen fick jag låna Ulfs surfingbräda i.a.f.
:lol: Tack för att du delade med dig av drömmen!
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde att jag var på en fest, men den spåra ur och jag blev attackerad av alla där. Som nån lynchpöbel, Och då vakna och tänkte fyfan. Jag gick och lade mig sen igen och drömde om en ny fest. Med nytt folk, det var helt okay med klängiga tjejer och skedning osv. Men sen upptäckte jag att jag blivit skuren. Rejält. Från foten ända upp till höften. Jag hade inte märkt det och visste inte vem det var, där på festen. Det var typ alla. Och då vakna jag. Och somna inte om igen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Geta »

Gå inte på fest på nätterna, zoegas! :D
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt drömde jag att Fantasio skrev till mig på chatten på Viska.se att han tyckte att jag kunde "ta mitt pick och pack och dra långt bort". Direkt när jag hade läst det tänkte jag ta en bild av skärmen, men då rensade Fantasio chatthistoriken (som enbart bestod av ett "Hej!" och citatet ovan). Jag blev rätt irriterad över att detta, men sedan gick jag på en klassåterträff där alla var fulla och glada.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag tog en tupplur och drömde om en fest igen. Denna gången gick det bra.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Hade sci-fi/fantasy dröm. Det var magiska drycker och kluriga pussel och annat. Minns inte allt men en häftig dröm.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Drömde om en trekant.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt hade Geta köpt Zoidars nyutgivna bok. Hon hade kvittot på bokköpet som bokmärke. Själv sprang jag omkring på stan med kjol och utan trosor. Vet inte riktigt varför. Rätt osammanhängande dröm.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt var det tredje världskriget. Jag och Lastkaj 14 (ett punkband) var beredda på fiendens attack. En stund senare kom Irene Svenonius (Moderatpolitiker i Stockholm) och riktade en pistol mot en fd klasskompis. Hon sa "om du rapar måste du gifta dig med mig!", och jag skrattade. Irene var aspackad. Tyvärr vaknade jag strax efter.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23235
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

Jobbiga saker kopplat till verkligheten. Jag blir nog aldrig frisk. Traumatiserad! Men det är nog de flesta som har psykossjukdom.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad drömde du i natt?

Post by amandara »

Jag var trakasserad och mobbad. Det drömde jag om inatt.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1770
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Inwatto »

Drömde jag var på "jobbet". Skulle kolla email för att uppdatera mig om läget. Gick till min dator, men där var två skummisar som tagit isär den. De lovade sätta ihop den igen, så jag gick och gjorde lite andra saker ett tag.

Kom tillbaka till min dator. Då sa skummisarna att den inte fungerade för Distributionslänkarna var trasiga. Det finns inget som heter Distributionslänkar i en dator, sa jag. Jodå, de insisterade på att det var Distributionslänkarna som var felet. Blev lite orolig. Hade ju källkod (programkod) till flera projekt i datorns hårddisk. Kanske försökte de stjäla innehållet? Sen var mardrömmen slut.
Post Reply